Eindstand reeds bij de rust op scorebord

18-04-2011

Speelronde: 20
Scheidsrechter: de heer: A. Geest uit Beuningen
Eindstand: 3-0
Ruststand: 3-0
Scoreverloop: 6e min. 1-0, Engin Dag, 32e min. 2-0, Paul van Lith, 45+3 min. 3-0, Paul van Lith.
Gele kaarten: n.v.t.
Rode kaarten: n.v.t.

De uitwedstrijd voor Grol tegen Alverna kwam door de eclatante overwinning tijdens de vorige week gehouden Fancy Fair in een geheel ander perspectief te staan. In het genoemde duel tegen DIO’30 was het zaak de punten in huis te houden om zodoende een veilige afstand te nemen van de risicozone onderaan de ranglijst. Door het keurige resultaat kon men nu een blik naar boven werpen en was bij andermaal een goede uitslag het uitgangspunt voor deelname promotie nacompetitie mogelijk.
In het thuisduel destijds tegen de Alveranezen kreeg een hard werkend Grol te weinig en eindigde het treffen onbeslist, 1-1.

Ook in het duel van afgelopen zondag kon men de Grolelf niet van een gebrek aan ijver en werklust betichten. Niettemin moest het team zijn meerdere erkennen in de uiteindelijke nummer twee van de ranglijst. Gelet op de uitslag welke reeds bij het rustsignaal op het scorebord stond. Al vroeg in de wedstrijd stond vast dat het geen gemakkelijke middag zou worden voor Grol. Al in de derde minuut moest Dennis Dibbets gestrekt naar de hoek om Danny Meijer van scoren af te houden. Deze openingscore zou echter vrij snel volgen. Vanwege duwen binnen de zestien wees de jeugdige maar soeverein leidende arbiter Geest naar de stip. Routinier Engin Dag voltrok het vonnis in de 6e min.1-0.

Het spel golfde in de eerste helft van de ontmoeting over en weer. In hoog tempo werd het spel verplaatst, met de aantekening dat de voorwaartsen van Alverna de nodige handelingssnelheid in huis hadden. Toch had ook Grol de mogelijkheden om de gelijkmaker aan te tekenen. O.a. in de 24e min. toen keeper Roy Jacobs met een snelle interceptie een voorzet van Wouter Pillen op de aanstormende Sander Nijhoff onschadelijk kon maken.

Na een half uur spelen wist Dennis Dibbets Bjorn Arts van scoren af te houden, nadat de bal in de verdediging onvoldoende was weggewerkt. Twee minuten later moest de Grol goalie echter wel capituleren. Linksback Rob Ockers mocht vrij opkomen en een actie opzetten die uiteindelijk door Paul van Lith doeltreffend werd afgerond, 2-0. Overigens ging aan dit doelpunt volgens de assistent scheidsrechter van Grol een buitenspel situatie vooraf. Dit luidde een fase in waarin Grol door de thuisclub bijna werd overruled. Zeer opmerkelijk was dat het spel van de gastheren veelal over links werd opgebouwd, waar linksback Rob Ockers telkens een zee van ruimte kende en de snelle aanvallers van de nodige impulsen kon voorzien.
Diep in blessuretijd van de eerste helft stond hij wederom aan de basis van een snelle aanval, met een bal op de gevaarlijke Danny Meijer. De linkervleugelaanvaller speelde Paul van Lith aan, welke laatste Dennis Dibbets omspeelde en vervolgens simpel de bal in het lege doel kon schuiven, 3-0.

Vooraf hadden onder anderen Lennard Walterbos en Sander Nijhoff de mogelijkheid om de aansluittreffer te scoren, maar het ontbrak beiden aan doeltreffendheid in de afronding.

Na de thee werd het al snel duidelijk dat de gastheren enigszins gas terug namen en Grol het spel lieten maken.

Over twee dagen treffen zij immers de amateurs van NEC in de kwartfinale om de districtsbeker op hun sportpark. Inmiddels waren er door de bank maatregelen genomen om de aanvallende aspiraties van Rob Ockers in te dammen en met succes. Grol mocht het initiatief in de tweede helft nemen, maar zag evenwel geen mogelijkheid om dit in de score tot uiting te laten komen. Van enig gevaar voor het doel van Dennis Dibbets was eveneens geen sprake meer, maar daar stond tegenover dat het bij de eigen aanvallende bedoelingen de eindpass of voorzet aan precisie ontbrak om succesvol te kunnen zijn. Alle goede bedoelingen ten spijt, het betaalde zich niet uit in een eretreffer.

Het hard werkende Grol collectief moest in Alverna in deze vorm zijn meerdere erkennen.

a.s. Maandag (Paasmaandag) speelt Grol het verschoven thuisduel tegen Quick 1888.

Uitslagen zondag 17 april j.l.:
SC Bemmel - Orion 0-2
Varsseveld - Quick 1888 2-0
Beuningse Boys - Silvolde 1-4
Erica'76 - Spero 0-2
DVV - DVC'26 4-1
DIO'30 - FC Presikhaaf 0-1
Alverna - Grol 3-0

Programma maandag 25 april a.s.:
Erica'76 - SC Bemmel
DVV - Beuningse Boys
DIO'30 - Varsseveld