Grol A1 KAMPIOEN !!!

27-04-2011

Grol A1 is zaterdag 23 april kampioen geworden door met 5 - 1 van Reunie A1 te winnen. Grol A1 promoveert hiermee naar de Hoofdklasse.

Op Paaszaterdag 23 april trad Grol A1 op sportpark Den Elshof onder zomerse omstandigheden aan tegen Reünie A1. Vooraf waren de belangen duidelijk. Grol verdedigde 5 punten voorsprong op naaste concurrent Sportclub Lochem. Bij winst zou Grol niet meer te achterhalen zijn en zou het kampioenschap een feit zijn!

Vooraf was er toch wat spanning bij een aantal spelers. Vanaf het begin van de wedstrijd liet Grol echter haar intenties zien. Op het hete kunstgras werd Reünie onder druk gezet en dit resulteerde in een aantal kansjes.

Dit leverde uiteindelijk na een kwartier de belangrijke 1-0 voorsprong op. Een steekbal om de snelle Mark Peters zorgde voor een vrije doortocht richting de keeper van Reünie. Mark behield het overzicht en vond spits Mathijs Warnar, die simpel kon scoren.

Daarna speelde het spel zich vooral af op de helft van Reünie. Tien minuten voor rust verdubbelde Mathijs Warnar de voorsprong. Een vrije trap vanaf rechts werd op de achterlijn terug gekopt en voor Mathijs was het een koud kunstje om van dichtbij de 2-0 binnen te koppen. Met deze comfortabele stand gingen we ook rusten.

De 2e helft liet eenzelfde spelbeeld zien. Grol ging op jacht naar de beslissende 3e treffer, terwijl Reünie voornamelijk gokte op de counter.
Tien minuten na rust viel dan de beslissende 3-0. Kerim Yaman werd diep gestuurd, hij vond op zijn beurt linkermiddenvelder Mart Zieverink. Die legde de bal voor zijn sterke linkerbeen en met een droge knal liet deze de keeper van Reünie kansloos.

Hiermee was de wedstrijd gespeeld. Reünie was niet bij machte om terug te komen in de wedstrijd, terwijl Grol het balletje rustig liet gaan. Mede door het weer werden de ruimtes steeds groter en dit zorgde voor een aantal kansen voor Grol.

Een misverstand achterin zorgde er echter voor de spits van Reünie de eretreffer kon scoren, 3-1. Verder liet Grol het echter niet komen.

In de slotfase liep Grol verder uit naar 5-1 door 2 goals van spits Mathijs Warnar.

Na 90 minuten floot scheidsrechter Jan Bouwmeesters voor het einde en was de promotie naar de Hoofdklasse een feit! Het feestje kon beginnen!

Het werd voor de meeste spelers een lange avond en nacht, die werd afgesloten in het naburige dorp Lichtenvoorde. Sommige spelers hebben dit echter niet meer gered, namen worden vooralsnog niet prijsgegeven.

Vanaf deze plek willen spelers en begeleiding sponsor Hartemink en sportcafé Den Elshof hartelijk danken voor hun bijdrage aan het kampioensfeest en het afgelopen seizoen!

Tevens dank aan alle ouders en overige supporters, die dit jaar (ook bij uitwedstrijden) Grol A1 in grote getale hebben gesteund.