Wedstrijd kende enerverende slotfase

Scheidsrechter: Dhr. H. Migchelbrink, uit Doetinchem
Eindstand: 3-3
Ruststand: 1-1
Scoreverloop: 30e min. 1-0, Bart Porskamp, 34e min. 1-1, Maarten Verstegen, 76e min. 1-2, Abdelmajid Himi, 87e min. 2-2, Wouter Pillen, 90+4 min. 2-3, Sven van Gelder, 90+6 min. 3-3, Wouter Pillen.
Gele kaarten: Jesper Elders en Jorrit de Vries, beide Quick 1888. Tom Kaak, SV Grol.
Rode kaarten: n.v.t.
Pupillen van de week: Simon Wiggers en Beau ter Huurne uit Grol F4
Sponsor wedstrijdbal: Café De Brouwerij in Groenlo

Bijzonderheden: Quick 1888 was bij een goed resultaat afhankelijk van derden voor positieve klassering in de 3e periode.

Op een stralende Tweede Paasdag trad Grol op haar eigen fraaie domicilie aan tegen de traditieclub Quick 1888 uit Nijmegen. Deze ontmoeting zou eigenlijk al op 3 april j.l. plaatsvinden, maar om het aantal gespeelde wedstrijden gelijk te trekken besloot de KNVB destijds om ronde 21 naar het Paasweekeinde te verschuiven.

Voor beide teams gold overigens dat het uitzicht op het behalen van een prijs op het einde van deze competitie eigenlijk geen reële optie meer was. Voor beide ploegen gold vooral een goed resultaat om van de 11e stek verwijderd te blijven. Net als in de eredivisie van het betaalde voetbal zal de ontknoping spannend blijven voor de drie kandidaten aan de kop van de ranglijst en wellicht op de laatste wedstrijddag uitsluitsel geven.
In de 2e klasse I lijkt Sportclub Silvolde desalniettemin de beste uitgangspositie te hebben voor het behalen van het kampioenschap en promotie naar de eerste klasse.

Terug naar de ontmoeting tussen Grol en Quick 1888 die beiden vooraf en later zou blijken ook achteraf op gelijke hoogte op de ranglijst bivakeren. Al snel werd het duidelijk dat de gasten geenszins van plan waren om de punten in Groenlo achter te laten. De Nijmegenaren namen gelijk het heft in handen en waren veelal de bovenliggende partij in de eerste helft. Met name de snelle Timo Himi en spits Maarten Verstegen en niet te vergeten Abdelmajid Himi zorgden voor veel onrust en werk in de Grolverdediging.

Grol kreeg aanvankelijk geen grip op de snelle en behendige gasten, waardoor trainer Golstein een noodzakelijke omzetting in zijn elftal moest toepassen. Met succes leek het, hoewel de gasten toch nog regelmatig gevaarlijk door konden komen. De immer betrouwbare Dennis Dibbets kreeg enkele malen assistentie van zijn verdedigers op of vlak voor de doellijn. Nadat Dennis Pasman een inzet van Timo Hya met een dergelijke actie verijdeld had, wist luttele seconden later Bart Porskamp op een steekbal van Michel Kamphuis wel het net te vinden. Beheerst omspeelde hij in de 30e min. de uitgelopen doelman Aloys Hendriks en tikte de 1-0 binnen.

Lang wist Grol overigens niet van de voorsprong te genieten. Slecht wegwerken van de bal stelde Maarten Verstegen in de 34e min. in de gelegenheid de gelijkmaker aan te tekenen. Vlak voor het verstrijken van de eerste speelhelft liepen Maarten Verstegen en Jordi Chris elkaar in de weg om een correcte voorzet doeltreffend te benutten.

Na de thee kwam Grol beter uit de startblokken en zette meer druk op de tegenstander. Zeker in de beginfase had Grol afstand moeten nemen na een aantal goede mogelijkheden die het zichzelf gecreëerd had, maar dat naliet. Abdelmajid Himi zag wel kans om in de 76e min te scoren, 1-2.

Weifelend optreden en wegwerken van het leder door de Groldefensie ging hieraan vooraf. In de 83e min. schoot de sterk invallende Mathijs Warnar in kansrijke positie tegen de keeper op. De gelijkmaker hing echter in de lucht en kwam in de 87e min. tot stand middels een vrije trap van Wouter Pillen die dwars door een mêlee van spelers in het doel belande, 2-2.

In de 90ste min. kwam Grol nog goed weg toen een inzet van de Nijmegenaren boven keeper Dibbets op de lat belande. Het was een sein voor een gigantisch slotoffensief van beide teams waaruit de gasten aan het langste eind leken te trekken.

Diep in blessuretijd en extra tijd i.v.m. ingelaste drinkpauzes, wist Sven van Gelder zijn ploeg weer op voorsprong te zetten, 2-3. Daar waar een gelijkspel op een alleszins aanvaardbare uitslag leek, sloeg dit doelpunt bij Grol in als een bom. Niettemin perste de thuisploeg er nog een slotoffensief uit waarin het succesvol bleek. Met de moed der wanhoop werd de bal in de verdediging van Quick gepompt, waarbij Jorrit de Vries de bal met zijn arm beroerde. De gedecideerde beslissing van scheidsrechter Migchelbrink, 11 meter, werd door Wouter Pillen onberispelijk binnen geschoten, 3-3. Hiermee kwam er een einde aan een boeiend duel van twee hardwerkende ploegen.
Met een enerverende slotfase dat uiteindelijk tot een gerechtigde puntendeling leidde.

A.s zondag wederom voor Grol een thuiswedstrijd, ditmaal tegen titelkandidaat SC Bemmel.

Uitslag zaterdag 23 april j.l.:
FC Presikhaaf - DVV 0-1

Uislagen maandag 25 april j.l.:
Erica'76 - SC Bemmel 0-5
DVV - Beuningse Boys 5-2
DIO'30 - Varsseveld 0-2
Alverna - Orion 0-0
Grol - Quick 1888 3-3
FC Presikhaaf - Silvolde 2-2
DVC'26 - Spero 1-1

Programma zondag 1 mei a.s.:
Orion - Varsseveld