Slordig Grol afgetroefd door feller en effectiever FC Presikhaaf.

09-05-2011

Speelronde: 25
Scheidsrechter: Dhr.H.A. Pit , uit  Enschede
Eindstand: 1-3
Ruststand: 0-2
Scoreverloop: 0-1 0-2  Essen Gurbuz 1-2 Wouter Pillen 1-3 Rytat Bugdaayci
Rode Gele kaarten: nvt
Pupillen van de week: Grol F8 Berdan Bilgic, Grol F2 Jorrin Paardenkoper
Sponsor wedstrijdbal: Hans Rouwmaat Schoenen en Sport Groenlo
Bijzonderheden: Laatste competitie thuiswedstrijd Grol 1 onder leiding van trainer Henri Golstein.
-Frank Oosterholt na lange carriere uitbundig uitgezwaaid-

Op deze zonnige maar winderige moederdagzondag hadden de weinige toeschouwers een betere wedstrijd en een beter resultaat van sv Grol verwacht. Afgaande op de beide laatste thuiswedstrijden tegen Quick 1888 en FC Bemmel waar de Grol hard werkte en zeer goed speelde kon ook van deze laatste thuiswedstrijd dit weer worden verwacht. Temeer daar er ook wellicht nog iets in het vat kon zitten in de vorm van een periodekampioenschap afhankelijk van andere uitslagen. Maar niets van dit alles.
En het begon nog wel zo hoopgevend, want al na 5 minuten kreeg Tom Kaak van Simon Dibbets een perfecte voorzet om een snelle 1-0 in de koppen. Maar dat ging niet door en hiermede leek het al een beetje op te zijn voor de Grol. FC Presikhaaf, onder de bezielende leiding van het trainers/coachduo, de gebroeders paar Dennis en John van de Beukering, liet Grol komen en kwam daarna met verzorgd spel al snel voor de uitstekend keepende Dennis Dibbets te staan.
Dennis moest alle zeilen bijzetten om erger te voorkomen.

In de vijftiende minuut kwam de 0-1 op het scorebord na een miraculeuze aanval in het zestienmetergebied. Via Dennis, de
paal en een rebound van spits Essen Gurbuz kwamen de Arnhemmers op voorsprong. Al voor de openingstreffer was de geblesseerde Tom Kaak vervangen door jeugdspeler Tom Meulenbeek.

Grol zocht weer de aanval en had pech dat Björn Koldeweij miste na een goede voorzet van de hard werkende Michel Kamphuis. In kansrijke positie werd Michel Kamphuis nog om onverklaarbare redenen teruggefloten. Ondanks het veldoverwicht van Grol was het Presikhaaf dat weer bijna scoorde. Wouter Pillen redde op de doellijn.

In de dertigste minuut miste Sander Nijhoff een zeker lijkende doelkans. Hij schoot voor open doel naast. Daarna was het weer Presikhaaf wat de klok sloeg. De Arnhemmers misten de mooiste kansen voor een ruime stand maar sloegen na een messcherpe counter toe en het was weer Essen Gurbus die simpel scoorde (0-2).

Na de rust werd een scherper en pittiger spelend sv Grol verwacht maar deze vlieger ging niet op. Presikhaaf ging op dezefde voet voort maar het kijkspel werd er niet beter op. Met name Grol speelde slordig en leed veel balverlies.

Midden in de tweede helft werd Frank Oosterholt gewisseld. Deze wissel betekende tevens het einde van een fraaie carrière van Frank voor Grol 1. Met name het terugkomen na een vervelende ziekteperiode heeft op veel Grol supporters en anderen veel indruk gemaakt. De publiekswissel werd voorzien van een staande ovatie van medespelers, staf, supporters en andere aanwezigen. Chapeau Frank,! (voor intimi Gaffel). Zijn echtgenote Dorien en kinderen en familie waren getuige van dit voor velen emotionele moment.

Na alweer een drinkpauze kwam Matthijs Warnaar Frank vervangen. Jong voor “oud”. Toch veerde het kleine legioen Grol supporters nog weer even op. Na een prima aanval en een mooie voorzet van Sander Nijhoff scoorde Wouter Pillen de eerste (en naar later bleek enige) Grol goal. De vreugde was van korte duur want na (alweer) een razendsnelle  counter scoorde invaller Ryat Bugdaayci de 1-3 voor Presikhaaf en was de wedstrijd gelopen.

Kevin Schuurmans (ingevallen voor Ramon Landewers) kreeg nog enkele speelminuten maar Grol kon geen vuist meer maken
FC Presikhaaf won deze wedstrijd verdiend en de zege was terecht.

De laatste wedstrijden kregen diverse jeugdspelers vele speelminuten om te wennen aan het niveau van het spelen van seniorenwedstrijden in de veelal technische ontmoetingen. Indien de jeugd het vertoonde spel en inzet voortzet zit er voor s.v. Grol nog iets moois in het vat voor het volgende seizoen of dat nu richting Twente dan wel Nijmegen/Arnhem zal zijn.

Grol speelt zondag de laatste wedstrijd van de competitie uit tegen DVC Didam.

Uitslagen zondag 8 mei j.l.:
SC Bemmel - Varsseveld 0-1
Beuningse Boys - Orion 3-2
Erica'76 - Quick 1888 0-3
DVV - Silvolde 2-1
DIO'30 - Spero 3-2
Grol - FC Presikhaaf 1-3
Alverna - DVC'26 1-0

Programma zondag 15 mei a.s.:
Varsseveld - Beuningse Boys   alle wedstrijden om 14.00 uur!
Orion - Erica'76
Quick 1888 - DVV
Silvolde - DIO'30
Spero - Alverna
DVC'26 - Grol
FC Presikhaaf - SC Bemmel

Standen na zondag 8 mei j.l.
1   Alverna   25   wedstrijden   53    punten   (56-22)
2   Silvolde   25   wedstrijden   53   punten   (59-28)
3   SC Bemmel   25   wedstrijden   48   punten   (57-31)
4   FC Presikhaaf   25   wedstrijden   40   punten   (60-40)