Grol laat zich in slotduel te gemakkelijk aan de kant zetten

16-05-2011

Speelronde: 26
Scheidsrechter: de heer: H. Hulsmeijers uit Oldenzaal.
Eindstand: 4-2
Ruststand: 1-0
Scoreverloop: 20e min.1-0, Robin Wiendels, 52e min. 2-0, Robin Wiendels, 65e min. 2-1, Wouter Pillen, 66e min. 3-1, Maikel Haggeman, 83e min. 3-2, Wouter Pillen, 90+4 min. 4-2, Maikel Haggeman.
Gele kaarten: Bjorn Koldeweij, Grol
Rode kaarten: n.v.t.

Bijzonderheden: Frank Oosterholt droeg in zijn laatste officiële duel de aanvoerdersband.

Voor gastheer DVC’26 stond er in de wedstrijd tegen Grol het nodige op het spel om de nacompetitie te ontlopen. In dat geval moest er echter wel gewonnen worden van Grol dat op sportpark de Nevelhorst op bezoek kwam en diende de naaste concurrentie een misstap te maken. Voor Grol was reeds bij aanvang de druk van de ketel en eigenlijk was het voor het vlaggenschip van de SV Grol een duel om des keizers baard. Veel supporters waren daarom wellicht hun favorieten niet achterna gereisd, temeer omdat voor de besteding van deze zondagmiddag de alternatieven ruim voor handen lagen. Wat te denken van de competitiekraker in de Ere-divisie, Ajax versus FC Twente om het kampioenschap met een live-uitzending op Eredivisie Live. En dichterbij het duel de Graafschap tegen VVV, waarin de Doetinchemmers minimaal een punt dienden te vergaren om zich in veilige haven te loodsen. Door de aanvankelijk matige publieke belangstelling werd deze wedstrijd in een niet direct sfeervolle ambiance, dat de gastheren zeker verdienden, afgewerkt. Maar dit even terzijde.

Reeds in de beginfase deden zich voor beide doelen een paar goede mogelijkheden voor, maar zowel Tomas Vissink als Sander Nijhoff vonden bij hun acties het net nog niet. Beide ploegen deden aanvankelijk dan ook weinig voor elkaar onder en was het een doelpunt, gescoord al of niet uit een buitenspelsituatie, dat de score open brak. In de 20ste min. mocht Robin Wiendels van de scheidsrechter de bal langs de ver uitgelopen Dennis Dibbets in de lange hoek schuiven, 1-0.

Grol stelde daar voor de pauze een aantal acties van o.a. Michel Kamphuis tegenover, maar vond daarbij keeper Stefan Luiten op zijn weg. Ook miste hij bij een snelle rush de nodige aansluiting van zijn ploeggenoten.

Na de thee kwam de thuisploeg direct een aantal keren gevaarlijk door als gevolg van het initiatief dat zij namen. Nadat een tweetal kansen om zeep waren geholpen wist wederom de actieve Robin Wiendels met een strakke uithaal te scoren, 2-0. Grol maakte in deze fase een uitgebluste indruk en gaf teveel mogelijkheden weg. Zoals zo dikwijls dit afgelopen seizoen mocht het team vertrouwen op de keeperskwaliteiten van Dennis Dibbets. Met een uitstekend genomen vrije trap, na ruim een uur spelen, werd door Wouter Pillen de aansluittreffer gerealiseerd, 2-1. Amper een minuut later werd door Maikel Haggeman het verschil weer teruggebracht. Geheel onbewaakt en nauwelijks afgedekt mocht hij de 3-1 aantekenen. Het sein voor Grol om nog eens aan te zetten. Nadat eerst nog een kopbal van Tim Hubers rakelings over ging en Sander Nijhoff een unieke kans voorbij liet gaan om andermaal de aansluittreffer te produceren, was het wederom Wouter Pillen die uit een geweldige vrije trap genadeloos binnenschoot, 3-2.

In de slotfase kregen de gastheren nog een aantal riante mogelijkheden om de wedstrijd definitief in het slot te gooien, maar zagen hun pogingen vooralsnog gestuit door de Grolsluitpost. In blessuretijd haalde Michel Kamphuis met een alles of niets poging hard uit richting doel. Zonder succes overigens, dit bleef voor Maikel Haggeman bewaard. Op het scheiden van de markt schoof hij de bal in het Groldoel, 4-1 en stelde daarmee de volle winst voor zijn ploeg veilig.

Het laatste officiële competitieduel van Grol, waarin diverse personen binnen de eerste selectie hun laatste plichtplegingen volbrachten, kon spijtig genoeg niet met een overwinning afgesloten worden.

Uitslage zondag 15 mei j.l.:
Varsseveld - Beuningse Boys 2-0
Orion - Erica'76 9-1
Quick 1888 - DVV 1-3
Silvolde - DIO'30 3-0
Spero - Alverna 2-5
DVC'26 - Grol 4-2
FC Presikhaaf - SC Bemmel 8-2

Eindstand na zondag 15 mei j.l.:
  1   Alverna   26   wedstrijden   56    punten   (61-24)
  2   Silvolde   26   wedstrijden   56   punten   (62-28)
  3   SC Bemmel   26   wedstrijden   48   punten   (59-39)