Grol slaat in matig duel in slotfase toe

19-09-2005

Ondanks dat voorafgaande aan deze competitieronde de eerste contouren op de ranglijst zich al voorzichtig aftekenen, is het veel te voorbarig nu al een conclusie te trekken over de krachtsverhoudingen binnen deze klasse 3C. Door de min of meer valse start staat de Grol ploeg niet in het verwachte linkerrijtje, maar moet voorlopig genoegen nemen met een lagere klassering. Des te meer dat de mannen onder leiding van trainer Gerard Bos erop gefocust waren om tegen de opponent in Eibergen een goed resultaat neer te zetten, om zodoende de opwaartse lijn te pakken te krijgen. Desalniettemin kwam de ploeg matig uit de startblokken tegen een elftal dat door vertrek van een aantal ervaren krachten, w.o. Jordi Pit, een behoorlijke aderlating had ondergaan. Grol had moeite met hun opportunistische start, getuige de redding die Grolkeeper Dennis reeds in de 3e min. moest verrichten. Met de vingertoppen wist hij een vrije trap van Maarten Teutelink via de lat over te tikken. Het vervolg in de eerste speelhelft was een wedstrijd met te weinig beweging van Grolzijde, de ploeg speelde veel te statisch. Toch werden er een aantal mogelijkheden gecreëerd. Een voorzet van Tom Klein Zeggelink werd door Tom Kaak strak ingekopt, echter dito gepareerd door keeper Woeltjes. De beste mogelijkheden in het eerste bedrijf waren echter voor de gastheren. Rond de 30e min. moest keeper Dibbets een aantal malen handelend optreden.

Eerst maakte hij met een fraaie save een schuiver van Christiaan Krabbenborg onschadelijk, even later stond hij succes voor Rene Brekveld in de weg, na een prima genomen vrije trap waarbij de bal hoog in de kruising had kunnen belanden. Wouter trachtte met een schot uit de tweede lijn vlak voor rust hier iets tegenover te stellen, maar zijn inzet scheerde buiten bereik van de goalie rakelings over de deklat. Hiermee waren alle wapenfeiten uit de eerste 45 minuten wel vermeld, beide ploegen gingen aan de thee. Gelet op het vertoonde spel en de mogelijkheden mocht de thuisploeg het meeste aanspraak maken op een lichte voorsprong. Na de hervatting aanvankelijk hetzelfde wedstrijdbeeld. Reeds na twee minuten kroop Grol door het oog van de naald toen Maarten Teutelink in een mêlee van spelers de bal net naast prikte. Koud bekomen van de schrik, lag Dennis in de juiste hoek om een lage inzet van Rene Brekveld onschadelijk te maken. Deze acties waren kennelijk het sein tot meer beleving in de wedstrijd, het tempo ging een tandje hoger, er kwam meer strijd en inzet. Na tien minuten in de tweede helft had Jalal met een fraaie solo bijna succes, het ontbrak hem echter aan de kracht om zijn actie succesvol af te ronden. De mogelijkheden stapelden zich geleidelijk aan op. Rond de 70e min. had Tom Kaak pech de afwerking van een vrije trap, terwijl even later keeper Woeltjes een bekroning van een lange rush door het midden van Frank Oosterholt liggend in de weg stond. Het aanwezige Grolpubliek voelde aan dat er een score in de lucht hing. Jalal mocht een vrije trap nemen op de rand van de 16 meterlijn. Met een bijzonder fraaie curve schoot hij de bal rakelings over, op het dak van het doel. Het gejuich van het publiek bleek echter voorbarig. Toch was het een vijftal minuten later weer Jalal, die middels een bevlieging een aantal verdedigers zijn hakken laat zien en de bal onder een vergeefs graaiende keeper door schoot, 0-1. Dit doelpunt gaf de hard werkende aanvaller vleugels. Frank Oosterholt stuurde hem enkele minuten later met een zuivere dieptepass weg. De aansluitende loepzuivere voorzet van de jonge spits werd beheerst door Sander Nijhoff binnen geschoven, 0-2. Trainer Bos gunde Jalal hiervoor een terechte publiekswissel. De wedstrijd leek gelopen, hoewel de gastheren nog even trachtten aan te zetten, de Grol verdediging gaf geen krimp meer. Ook de ruim bemeten blessuretijd van een goed leidende arbiter bracht voor de thuisclub geen soelaas.

Speelronde: 3

Scheidsrechter: dhr. G.J.W.Huistede uit Goor.

Eindstand: 0 - 2

Ruststand: 0 - 0

Scoreverloop: 82e min. 0-1, Jalal Essbai, 85e min. 0-2, Sander Nijhoff.

Gele kaarten: Jan Willem Kluivers (sc Eibergen)

Rode kaarten: geen

Afwezig bij Grol: Jorrit Bomers, Björn Koldewey, Jean Paul Papen (blessures)

Opstelling Grol 1:

Doel: Dennis Dibbets

Achter: Tom Groot Kormelink, Patrick Blanckenborg, Frank Oosterholt, Jonathan Lammers.

Midden: Wouter Scharenborg, Tom Kaak, Tom Klein Zeggelink (61e min Khalid Chahboune, 87e min. Sander Wiggers).

Voor: Jalal Essbai (89e min. Juliën Harbers), Kevin Stöteler, Sander Nijhoff.

Uitslagen afgelopen zondag:

Ulftse Boys – WVC 1 - 3

Gendringen - sc Neede 3 - 2

HC’03 – Doetinchem 2 - 1

PAX - Longa’30 1 - 3

DVC’26 - Bon.Boys 4 - 4

sc Eibergen - sv Grol 0 - 2

Programma zondag 25 september a.s.:

sc Neede - Ulftse Boys

Doetinchem - Gendringen