Heel sv Grol loopt warm voor voetbalplaatjesactie

13-09-2011

Tweede en laatste fotoweekend succesvol verlopen

GROENLO - Voor het tweede en tevens laatste weekend op rij is de fotografengroep, bestaande uit: Wibo Rombout, Ronald Hulzink, Marcel Houwer, Suzan Kaak, Marjolein Houwer, Ursula Roemaat, Kim en Bert Oesterholt druk in de weer geweest met het maken van foto´s van alle spelers van de s.v. Grol. "Het liep als een trein!", aldus een enthousiaste Christel te Lintum en Jos Penterman van de projectgroep voetbalplaatjes.

Professionele en gestructureerde aanpak
Mede dankzij een professionele aanpak, strakke planning, gigantische inzet en flinke dosis enthousiasme van zowel de fotografen als de Grolleden, mag de start van de s.v. Grol - Albert Heijn Wallerbosch voetbalplaatjesactie nu al een groot succes worden genoemd. Twee weekenden op rij is fotograaf Wibo Rombout en zijn team van 's ochtends vroeg tot laat in de middag bezig geweest met het vereeuwigen van alle spelende Grolleden. Deze komen straks allemaal met hun plaatje in het s.v. Grol voetbalboek. Nu de foto's gemaakt zijn, begint de actie volgens Christel te Lintum steeds meer te leven. "Van jong tot oud, het lijkt erop dat iedereen binnen de s.v. Grol warm loopt voor de voetbalplaatjesactie."

Daar waar vorige week de jongste jeugd op de gevoelige plaat werd vastgelegd, was het afgelopen weekend de beurt aan de 'ouderen'. "Je zou het misschien niet verwachten, maar de senioren bleken aardig zenuwachtig te zijn", zegt Christel met een glimlach. "Maar ze hebben zich prima opgesteld en waren bijzonder geduldig. Ik denk trouwens dat een extra vermelding voor de f-pups nog op z'n plaats is. De kleintjes kwamen telkens in groepjes van acht met een begeleider langs voor het maken van de foto. Hoe jong ze ook mogen zijn, het was super om te zien hoe goed dit door de jongetjes werd opgepikt!"

Christel heeft tevens lovende woorden over voor het team van fotografen, dat zich bereid had gevonden het fotografische gedeelte van de voetbalplaatjesactie voor hun rekening te nemen. "De sfeer onderling was bijzonder goed. We hebben samen erg veel lol gehad, ondanks dat we toch telkens een lange dag voor de boeg hadden, die ook nog eens volgens een strakke planning moest verlopen."

Groepsfoto's diverse besturen en vrijwilligersteams
Naast de diverse spelende Grolleden, is er in het voetbalboek eveneens plaats ingeruimd voor de diverse besturen en vrijwilligersgroepen. Hiermee wordt eens temeer aangetoond dat niet alleen de spelende leden van belang zijn, maar zeker ook de verschillende vrijwilligers die nodig zijn om alles in goede banen te leiden. Deze week zullen een aantal groepen nog aan bod komen voor het maken van een groepsfoto..

Hooggespannen verwachtingen, ook bij Grol-1
Dat de voetbalplaatjesactie leeft binnen de s.v. Grol, blijkt wel wanneer wordt gesproken met Tom Kaak, aanvoerder van Grol-1, Michel Kamphuis, eveneens eerste elftalspeler en tevens trainer van de C-1, en hoofdtrainer Peter Bokma. De laatste, woonachtig in Glanerbrug nabij Enschede, overweegt zelfs zijn boodschappen in Groenlo te gaan doen vanwege de actie. "Nu ben ik natuurlijk al veel in Groenlo, maar met deze mooie plaatjesactie in het verschiet, is het wel erg verleidelijk om ook even wat van mijn boodschappen hier te gaan doen. Dit is natuurlijk een prachtige actie, waarvan ik met veel plezier deel uit wil maken."

Voor ras-Grollenaren Kaak en Kamphuis, die beide verwachten straks fanatiek plaatjes te gaan verzamelen, heeft de s.v. Grol - Albert Heijn Wallerbosch voetbalplaatjesactie eveneens grote waarde. Volgens Kamphuis is de actie een uitgelezen mogelijkheid om een ieder binnen de vereniging (nog) beter te leren kennen. "Je ziet alle Grolleden straks toch op een andere manier aan je voorbij komen. Ik denk dat dit een erg positief effect zal hebben op de onderlinge binding."

Beide zijn niet alleen in hun rol als Grol-1 speler verbonden aan de plaatjesactie. De zus van Tom, Suzan Kaak, evenals zijn vriendin Kim en schoonvader Bert Oesterholt, zijn als fotografen aan het project verbonden. "Petje af voor de professionele aanpak en inzet. Ik heb goed kunnen zien welk fantastisch werk er wordt geleverd". Als trainer van Grol C-1 ziet Michel hoezeer de jeugdige leden met de actie bezig zijn. "Ja, de haartjes moesten goed zitten bij de jongens. Logisch, je wilt natuurlijk goed voor de dag komen. De voetbalplaatjesactie leeft al een tijdje bij mijn team. Na de afgelopen fotoronde is dat volgens mij alleen maar meer geworden."

Niet alleen Tom Kaak, maar zeker ook neefje Jakob, kijken vol verwachting uit naar het moment waarop straks de eerste plaatjes tevoorschijn komen. "Ik denk trouwens dat opa Theo later nog de meest fanatieke verzamelaar van de familie blijkt te zijn". Volgens Kamphuis zal er straks geen dranghek nodig zijn om de dolenthousiaste verzamelaars buiten de entree van Albert Heijn Wallerbosch te houden, maar een complete tribune. Mocht de huidig Speler van het Jaar gelijk krijgen, dan belooft de voetbalplaatjesactie nog een behoorlijk spektakel te worden.