Jan in het zonnetje gezet

18-09-2011

GROENLO – Vorig jaar werd hij verkozen tot verenigingsman van s.v.Grol in Groenlo. Zondag 18 september werd Jan van Groesen door een van zijn teams (Grol 9) in het zonnetje gezet. Tevens kreeg hij van dit team zijn verjaardagsfeestje aangeboden ter gelegenheid van zijn 70e geboortedag. Jan, die zondagmorgen al vroeg op sportpark Den Elshof was, wist toen nog niet dat er iets ging gebeuren vandaag. Zoals elke week nam hij plaats op de bank en keek naar het technische voetbalspel van Grol 9. Als er een bal over de ballenvangers word geschoten dan haalt Jan die wel op. Steevast komt hij dan met de bal terug (hoe ver deze ook in de sloot ligt) en soms vind hij onderweg nog meer bruikbare spullen.

Moeten de bidons worden gevuld, Jan regelt dit wel. Het spel analyseren met supporters is voor Jan ook geen probleem . We mogen rustig zeggen dat Jan een verenigingsman in hart en nieren is en dat hij deze titel niet voor niets heeft gekregen.

Dat er deze zondag iets ging gebeuren was voor hem wel duidelijk. “Er komt een verrassing. Ik weet nog niet wat, maar ik laat het gewoon over mij heen komen”, zei Jan toen ook zijn vriendin Marga het sportpark op kwam. In het sportcafé werden de verjaardagsslingers opgehangen om het geheel een feestelijke uitstraling te geven.

Terwijl Jan samen met zijn Marga en de jongens van Grol 9 aan tafel zat in het sportcafé nam Remco Brokotter van Grol 9 de microfoon in de hand. “Jan je bent 70 jaar geworden en dat zijn we niet vergeten. Wij willen je daarom, samen met Marga, vandaag een feestje aanbieden met een barbecue. Toen ik als klein jochie op het sportpark kwam, vlagde jij al als grensrechter. Wat mij op valt is dat je veel moeite hebt met het eten van een balletje gehakt om twaalf uur. Het liefst eet je die ’s morgens om negen uur ”, vertelt Remco.

Van het Grol 9 team kreeg Marga vele kussen en natuurlijk een bosje bloemen. Jan kreeg een echt origineel Grol shirt. Op de voorkant staat ‘Verenigingsman seizoen 2010/2011’ en op de achterkant Jan 70 jaar. Dat Jan trots op dit shirt is moge duidelijk zijn. Hij deed deze meteen aan.