Grol moet andermaal in Silvolde zijn meerdere erkennen.

19-09-2011

Speelronde: 3
Scheidsrechter: de heer: J.A.M.J. Verbruggen
Eindstand: 3-1
Ruststand: 1-0
Scoreverloop: 18e min.1-0,Sander Kuiperij, 47e min.2-0,Rick Bouwmeester, 49e min. 2-1,Tim Hubers, 90e min.3-1,Alexander Tempels.

Bijzonderheden: wedstrijd i.v.m. Silvoldse kermis dag vervroegd.

Voor beelden van de wedstrijd en een interview met trainer Peter Bokma klik op de volgende link: website Silvolde

In verband met de kermis in Silvolde werd de wedstrijd reeds zaterdagnamiddag gespeeld op sportpark De Munsterman, waar de ploeg van trainer Jos Heutinck in dit prille seizoen nog ongeslagen is.

Dit wilde Silvolde ook deze zaterdag graag zo houden, zodat ze met veel plezier aan de kermis zouden kunnen beginnen.
Grol begon de wedstrijd gehavend door het ontbreken van Tom Kaak (laatste man) en de nr. 10 Bram Rhebergen, maar dat weerhield Silvolde niet om fris van de lever te spelen.
Silvolde speelde fel en agressief en dat resulteerde al na luttele minuten in een schitterend afstandschot welke door Dennis Dibbets de beste man van Grol werd gepareerd. Vooral in de beginfase van de wedstrijd behoedde de keeper van Grol zijn ploeg voor een grotere achterstand.

Grol speelde te laconiek en wanneer er van achteren werd opgebouwd was het te slordig. Ballen werden te slap ingespeeld of bij de tegenpartij ingeleverd.

De lange ballen waren voor 99 % voor de verdediging van Silvolde dat bijna  alle kopduels won en dan ook nog de 2e bal te pakken wist te krijgen. Het was typerend dat de nummer 2 van Silvolde vrij op kon komen vanuit de achterhoede en vanaf zo’n 20 meter vrij kon inschieten, maar Dennis Dibbets was op zijn hoede.

In de 18e min. moest Grol capituleren voor een aanval van de thuisploeg over links. Sander Kuiperij kon ongehinderd intikken voor Silvolde. Grol probeerde iets terug te doen middels een schitterende voorzet van Michel Kamphuis op Sander Nijhoff. De gelanceerde spits ving de bal met de borst op, maar de handelingsnelheid liet te wensen over waardoor het kleine kansje over en uit was.

In de 30e min. werd Christian Pillen gewisseld voor Bram Huls. Hiermee probeerde de trainer van Grol, Peter Bokma, een ommekeer in de wedstrijd te creëren. Grol wist de rust te  bereiken met een 1-0 stand op het scorebord, met dank aan Dennis Dibbets de keeper van Grol.

Beide ploegen kwamen ongewijzigd uit de kleedkamers, maar de tweede helft was amper bezig of de 2-0 stond op het scorebord door een doelpunt van Rick Bouwmeister. Maar nog geen 2 minuten later kreeg Grol vanaf links een corner welke scherp indraaiend werd ingeschoten door Lennard Walterbos. Via de paal caramboleerde de bal voor de voeten van Tim Hubers welke de bal van dicht bij kon inschieten. De spanning was weer terug in de wedstrijd. Zo ver je kon spreken van spanning, Grol had tenminste weer een beetje hoop op een beter resultaat.

Tom Meulenbeek werd gewisseld voor Ramon Landewers, Tom had veel gegeven met zijn kleine lichaam en met zijn korte beentjes moet hij veel meer meters maken als zijn medespelers.

Na een prima pass van Bjorn Koldeweij kreeg Sander Nijhoff nog een uitgelezen kans om de gelijkmaker te scoren, maar door goed keeperswerk wist Marco Olthuis (Silvolde) dit te voorkomen.

De laatste 10 minuten werd Lennard Walterbos nog gewisseld voor Tom Kaak en deze werd als pinshitter gestationeerd in de spits. Grol probeerde nog wat te forceren maar het mocht echter niet meer baten. In de 90e minuut bepaalde Alexander Tempels de eindstand op 3-1.

We moeten gewoon realistisch zijn dat het een verdiende overwinning was voor Silvolde. Laten we hopen dat de manschappen volgende week thuis tegen SC Bemmel beter uit de startblokken komen.

Uitslagen zondag 18 september j.l.:
Quick 1888 - Varsseveld 0-0
SC Bemmel - Rood Wit 1-0
Silvolde - Grol 3-1
DCS - Leones 2-2
Albatross - DVV 1-2
Orion - Concordia Wehl 2-2
FC Presikhaaf - DIO'30 5-1

Programma zondag 25 september a.s.:
Rood Wit - Quick 1888
Grol - SC Bemmel
Leones - Silvolde