Winst resteert, al of niet terecht zwaarbevochten.

10-10-2011

Speelronde: 6
Scheidsrechter: Dhr. E.R. Visser uit Nijmegen
Ruststand: 1-0
Eindstand: 2-1
Scoreverloop: 1-0, 37e min. Michel Kamphuis, 2-0, 79e min. Mark Peters, 2-1, 86e min. Kay Tassenaar.
Gele kaarten: Rene van der Geft, Maikel Albers, Kay Tassenaar en Koen Willems, allen Rood Wit. Tim Hubers en Wouter Pillen, beide Grol.
Rode kaarten: n.v.t.
Pupillen van de week: Boet Ligtenberg en Jorrit Klein Gebbink, beide Grol F3
Sponsor wedstrijdbal: Café De Brouwerij uit Groenlo.

Bijzonderheden: Aanvang wedstrijd later door laat arriveren scheidsrechter.

De gasten uit Groesbeek, die voorheen nog nimmer een wedstrijd tegen het vlaggenschip van de s.v.Grol hadden gespeeld, begonnen voortvarend en energiek aan de wedstrijd. Met snel en fris positiespel werd gelijk de nodige druk op de Grol elf uitgeoefend. Reeds vroeg in de wedstrijd nam middenvelder Bas Thijssen het Groldoel met een afstandschot onder vuur, zijn poging ging echter over. Aansluitend verzond Michel Kamphuis een breedtepass op Sander Nijhoff, maar de bal ging in een doelrijpe situatie achter de spits langs.

Rood Wit sloeg vooral het middenveld snel over, daartoe in staat gesteld omdat Grol deze ruimte dikwijls volkomen vrij liet. Deze speelwijze bezorgde het middenveld en verdediging van Grol handen vol werk en kon het in diverse situaties nauwelijks belopen. Niettemin creëerden de gasten geen overmatige druk op het doel van keeper Dibbets. Tot de 28e min. toen Dennis met een schitterende safe een inzet van Mick Boogaard onschadelijk maakte en daarmee zijn ploeg in de wedstrijd hield.

Het spel van de Groesbekers toonde karakter en geslepenheid, alhoewel het hun in veel gevallen gemakkelijk werd gemaakt. O.a. aanvoerder Bas Thijssen genoot centraal op het middenveld een zee van ruimte om het spel te verdelen. Dit mede tot grote ergernis van trainer Peter Bokma die regelmatig zijn discipelen tot de orde moest roepen. Eigenlijk was het een wonder dat de gasten hun overwicht nog niet in doelpunten uit wisten te drukken. In de 37e min. schoot Michel Kamphuis nog rakelings over de kruising van paal en lat. Slecht luttele seconden later had de aanvaller met zijn actie meer succes. Daar waar keeper Rene van der Slegt een voorzet verwachtte, schoot Michel de bal vanaf ongeveer dezelfde plek als in de voorgaande actie langs de vertwijfelende keeper in de linker benedenhoek, 1-0. Enigszins tegen de verhouding in, niettemin bleef deze stand tot aan de thee op het bord staan.

Bij aanvang van de tweede helft nam Grol aanvankelijk het initiatief. Het spel van Rood Wit mistte de nauwkeurigheid van de eerste 45 minuten. Na ongeveer tien minuten had Mark Peters bij een actie in het strafschopgebied te weinig oog voor zijn medespelers om succes te kunnen boeken. Vervolgens had Sander Nijhoff zijn dag niet bij een panklare voorzet van Michel Kamphuis. De score had juist in deze fase verder uitgebouwd dienen te worden. Immers middels een aantal verse invalkrachten zagen de gasten kans om onder de druk uit komen, hetgeen resulteerde in een aantal gevaarlijke pogingen van o.a. Mark Blenckers en Mick Boogaard. Een inzet van de laatste had door een woud van benen geen resultaat omdat Dennis Dibbets ook in deze wedstrijd weer een puike partij speelde.

In de slotfase verzond de ingevallen Tom Meulenbeek een diepe bal op Mark Peters die vervolgens, oog in oog met de uitgelopen doelman, deze mogelijkheid succesvol afrondde, 2-0. Daarmee was het echter toch nog niet gelopen. Onrust en angst sloop in de thuisploeg en men wist ternauwernood de zaak heel te houden. Vier minuten voor het einde van de officiële speeltijd ontglipte Kay Tassenaar aan de aandacht en hij benutte deze vervolgens om Dennis te verrassen en koel te passeren. Robbert den Boer van de gasten kreeg diep in de blessuretijd nog een mogelijkheid om voor zijn ploeg de gelijkmaker aan te tekenen, maar tot opluchting van alles en iedereen van de Grol mistte hij. Kostbare en zwaarbevochten punten voor s.v.Grol, dat met een moed der wanhoop aan een gelijkspel ontsnapte.

A.s zondag wederom een thuisduel, waarin een oude rivaal Sportclub Varsseveld de opwachting zal maken.

Uitslagen zondag 9 okt. j.l.:
Grol - Rood Wit 2-1
Leones - Quick 1888 3-1
DVV - SC Bemmel 2-5
Concordia Wehl - Silvolde 4-5
DIO'30 - DCS 1-2
FC Presikhaaf -Albatross 4-1
Varsseveld - Orion 3-2

Programma zondag 17 okt. a.s.:
Grol - Varsseveld
Rood Wit - Leones
Quick 1888 - DVV