Verenigingsenquete sv Grol succesvol verlopen

04-11-2011

In april 2011 hebben alle leden, ouders van pupillen en vrijwilligers van de sv Grol een enquete-formulier ontvangen of een formulier kunnen downloaden van de sv Grol website. In totaal zijn ca 1500 formulieren verspreid. Het doel was drie-ledig: het controleren van contactgegevens zoals telefoonnummers, adressen en emailadressen, het in kaart brengen van alle vrijwilligers en interesse polsen voor vrijwilligerswerk en de leden de gelegenheid geven om over de club mee te denken. In totaal zijn er maar liefst 400 formulieren ingevuld en ingeleverd. Inmiddels zijn alle antwoorden verwerkt in de administratie van de sv Grol en is het bestuur aan de slag gegaan met de uitkomsten.

Een belangrijk resultaat is dat via deze formulieren maar liefst 70 nieuwe vrijwilligers zich hebben aangemeld en een groot deel hiervan inmiddels ook al is ingezet: o.a. bij de renovatie van de kleedkamers, maar ook bijvoorbeeld bij de organisatie van het voetbalplaatjesboek, het organiseren van nevenactiviteiten bij de jeugd, als gastvrouw op wedstrijddagen en als trainer en leider bij diverse teams.

Een ander resultaat van de enquete is dat er behoorlijk wat belangstelling lijkt te zijn voor het invoeren van een trainingsavond voor recreanten die niet meer in een team willen spelen. Het Bestuur Senioren heeft dit inmiddels opgepakt.

In het algemeen is de mening van iedereen die bij de sv Grol betrokken is zeer positief. Met name de goede organisatie, de prachtige accommodatie, de jeugdopleiding en de goede sfeer worden vaak genoemd als zaken die goed voor elkaar zijn bij de sv Grol. Andere zaken die positief beoordeeld worden zijn het grote aantal vrijwilligers, de zorg voor de leden en de website. Natuurlijk kwamen er uit de enquete ook punten naar voren waar de vereniging zich nog kan verbeteren. Met name op het gebied van communicatie en informatievoorziening, de toestand van de kleedkamers 1 t/m 9 en de aandacht voor de lagere teams kan er volgens de personen die de enquete hebben ingevuld het een en ander verbeterd worden. Ook werd genoemd dat er binnen de jeugdopleiding nog meer de nadruk op prestatie mag worden gelegd. En ook de discipline en zorgvuldigheid betreffende het gebruik van materialen, kleedkamers, verlichting en ballen is voor verbetering vatbaar. Verder werden er nog diverse suggesties gegeven zoals een electronisch scorebord, samenwerking met buitenschoolse opvang, het invoeren van G-voetbal, activiteit voor ondersteunende leden en kluisjes voor de waardevolle spullen van de scheidsrechters.

Het bestuur is zeer verheugd over het grote aantal reacties en is inmiddels met bovenstaande aan de slag gegaan. Elders op de website van de sv Grol onder Over sv Grol en Toekomst is een overzicht te vinden van de speerpunten t/m 2012: speerpunten.

Langs deze weg willen we iedereen bedanken die het enqueteformulier heeft ingevuld. Mochten er nog ideeen, suggesties en opmerkingen zijn, dan zijn deze altijd van harte welkom. Neem hiervoor contact op met een van de bestuursleden (voor contactgevens zie elders op deze site) of stuur een e-mail naar info@svgrol.nl