Grol overtroefd door promovendus

Scheidsrechter: de heer: W. Roosenburg uit Enschede
Eindstand: 2-0
Ruststand: 0-0
Scoreverloop: 55e min. 1-0, Tom Berendsen, 87e min. 2-0, Robert Leenders.
Gele kaarten: n.v.t.

De laatste ontmoeting met de gastheer van afgelopen zondag, s.v. Concordia Wehl, dateert alweer van enige jaren geleden, seizoen 1988-89 om precies te zijn. Dit lopende seizoen acteert de club, na promotie in de tweede klasse I van de K.N.V.B. en vertoeft in het midden van het z.g. tweede rijtje. Niettemin geen tegenstander die door Grol onderschat mocht worden. Op hun eigen sportpark De Grindslag wist deze promovendus in deze wedstrijd haar tegenstander met passie en wedstrijdbeleving aan de kant te zetten.

De openingsfase op de mistige en hobbelige grasmat kende vlotte acties over en weer voor beide doelen. Zeker in de eerste minuten waarin Grol een paar uitstekende kansen creëerde, maar deze niet verzilveren kon. Daarna was het bijna alleen de thuisclub die voor de meeste dreiging in de wedstrijd zorgde.

Al na acht minuten had Niels Meijer de bal al binnen kunnen tikken bij een kans voor een open en verlaten doel. Na een klein kwartier wist doelman Splithof met de nodige moeite een inzet van Christian Pillen uit de korte hoek te pareren. Hierna stapelden zich de kansen voor de thuisclub met enige regelmaat op. Uit een vrije trap van Freek Linnenbank wist Dennis Dibbets met zijn vingertoppen de bal nog net weg te tikken. Luttele minuten later was het Niels Meijer die rakelings voorlangs kopte, terwijl Dennis toe moest kijken.

In de 27e min. legde scheidsrechter Roosenburg de bal op de stip na een ogenschijnlijk van dichtbij aangeschoten handsbal. Robert Leenders, die na geruime tijd van afwezigheid weer de opwachting mocht maken in het eerste team, wist dit buitenkansje niet te benutten door de bal aan de verkeerde kant van de paal naast te schieten. Slechts twee minuten later wilde de onfortuinlijke speler zijn fout goed maken door een hard schot in de kruising, maar ook ditmaal trof hij geen doel door uitstekend handelen van de Grolgoalie.

De thuisploeg hield over het algemeen veel mensen achter de bal en hield een ruim aantal spelers in de verdediging. Niettemin wist de ploeg er met enige regelmaat gevaarlijk uit te komen, met name over links waar Robert Leenders te veel vrijheid genoot en steeds aanspeelbaar was en voor het nodige gevaar wist te zorgen. Mede door zijn optreden had reeds bij het rustsignaal de einduitslag al op het scorebord kunnen staan.

Met een brilstand begonnen beide ploegen aan het tweede gedeelte van de wedstrijd waarin de thuisploeg zonder enige twijfel de bovenliggende partij was. Met passie en beleving pakten zij de draad van de eerste vijf en veertig minuten weer op. Dennis Dibbets wist aanvankelijk zijn doel nog schoon te houden door bij een snelle doorbraak van Koen Berendsen de bal van zijn schoen te plukken.

In de 55e min. moest hij echter capituleren op een daverend schot van Tom Berendsen. Van ruime afstand schoot de aanvoerder met een geweldige en snoeiharde uithaal de bal onhoudbaar boven in de kruising. Een beauty van een doelpunt dat slechts twee minuten later wederom door een treffer gevolgd kon worden. Freek Linnenbank had een uitstekende mogelijkheid om de stand naar 2-0 te tillen, maar hij zag zijn inzet aan de verkeerde kant van de paal voorbij gaan. Hierna werd het spelbeeld enigszins rommelig in de nevelige ambiance, waarbij met vlagen ook de arbitrage de mist in dreigde te gaan.

Grol wist eenmaal in balbezit, de bal te weinig in eigen ploeg te houden. Echte grote en uitgespeelde scoringskansen wist het niet te produceren. Deze vielen wel aan de overzijde, waaruit Robert Leenders in de 87e min. de wedstrijd in het slot gooide. Met een strakke uithaal werd de reeds lang verwachte 2-0 een feit. In de slotfase drong Grol nog wel aan, maar dit mocht niet meer baten.
Grol had in deze wedstrijd geen recht op meer, daarvoor acteerde het te zwak.

A.s. Zondag ontvangt Grol DIO’30 uit Druten op sportpark Den Elshof.

Uitslagen zondag 13 nov. j.l.:
DVV - Leones 1-4
Concordia Wehl - Grol 2-0
DIO'30 - Rood Wit 3-1
FC Presikhaaf - Quick 1888 3-1
Orion - SC Bemmel 3-1
Albatross - Silvolde 0-2
Varsseveld - DCS 2-1

Programma zondag 20 nov. a.s.:
DVV - Varsseveld
Leones - Concordia Wehl
Grol - DIO'30