Grol E6 ongeslagen Kampioen.

26-11-2011

Door goed samenspel scoort iedereen!

Zaterdag 26 november, de wekker staat voor E6 op kwart voor zeven. Vandaag moet het om half negen gebeuren, uit tegen FC Trias E14 te Winterswijk. Gezien de stand op de ranglijst moet dit te doen zijn. Maar je bent pas kampioen na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter. Zoals altijd wordt de wedstrijd vol concentratie en inzet gestart. Wat ging er aan vooraf?

Belangrijk voor dit kampioenschap zijn de twee voorgaande wedstrijden geweest. De mede koplopers WVC-SKVW Winterswijk E8 (4–0) en Longa E14 (6-2) zijn door goed samenspel en mooie combinaties verslagen. Typerend voor E6, met zijn allen vechten ze om iedere bal. Niet op de kluit maar georganiseerd, ieder vanuit zijn taak van verdediger, middenvelder tot aanvaller. Tot nu toe ongeslagen, bravo voor deze jongens.

Dus vandaag moest het karwei worden afgemaakt! Het resultaat was een overweldigende overwinning. De wedstrijd werd vanaf begin fanatiek opgepakt en de paar zenuwen zijn snel afgeschud door binnen vijf minuten voor te staan met 3-0. Daarna zijn de jongens van E6 verzorgd en gedreven blijven spelen. De bal werd mooi rond gespeeld waardoor de score voor de rust uitliep tot 8-0.

Na de rust zou je verwachten, we zijn al kampioen, dus we hoeven niets meer te doen. Hiervan had E6 geen last. Gekker nog, met elkaar werd het spel in de tweede helft voortgezet zoals we in de eerste helft zagen. Wederom mooie combinaties en goede individuele acties die tot de score leidde van 16-0.

Iedereen heeft gescoord! Wat was het geval, E6 heeft de luxe van 2 goede keepers die beide 1 helft keurig de nul hielden. Daarnaast heeft het team ervoor gezorgd dat uiteindelijk iedereen een keer gescoord heeft. U leest het goed, alle tien spelers hebben hun doelpunt gepakt door goed samenspel. Dit zijn tien jongens die iets voor elkaar over hebben en daarom deze monster score behaald hebben. De trainers René, Nicole en Bertus waren dan ook terecht trots op de jongens.

Rob Arink van het jeugdbestuur en shirt sponsor Stef Reusen spraken hun waardering uit over het goede samenspel en beloonden de jongens met de verdiende kampioensbeker! Alle ouders, broertjes, zusjes, opa’s en oma’s hebben genoten van de wedstrijd. Met de kampioenshirtjes aan stapten alle jongens de ambulance bus van Rudi in en ging het richting Groenlo. Aangekomen in het clubhuis van de sv Grol barstte het feest vol los met luide muziek en het hele team in de polonaise.

Gijs, Barend, Sem, Okke, Thijs, Max, Stijn, Jorn, Luuk en Mik, van harte gefeliciteerd met jullie kampioenschap. PROFICIAT!!