Grol D3 na een zenuwslopende wedstrijd kampioen

27-11-2011

De spanning was heel groot en niet zomaar want Witkampers D3 en Grol D3 hadden alles nog gewonnen, tien wedstrijden dertig punten. Witkampers had een beter doelsaldo dan ons. Ouders, broertjes en zusjes, opa’s en oma’s, sponsor Auto Arink en vele bekenden waren aanwezig om deze wedstrijd te aanschouwen en aan te moedigen.

Wij kregen na twee minuten al een hele grote kans toen Jordy alleen op de keeper af ging, maar door de spanning schoot hij veel te vroeg en de bal ging ver naast. Witkampers was een goed in gespeeld team, zij speelden al enkele jaren samen en dat was goed te zien. Wij creëerden toch de beter kansen, maar de bal wou er niet in. Witkampers werd na ongeveer vijftien minuten heel gevaarlijk, doordat een speler alleen op Rens af ging en door heel goed keeperswerk wist hij het doel schoon te houden. Zolang als je niet scoort wordt de spanning alleen maar groter en dat was dan ook heel goed te merken. De ruststand was 0-0. In de rust werden nog een paar kleine dingetjes gezegd waar het nog beter kon. In de tweede helft ging het gelijk op wij kregen een paar mogelijkheden, maar Witkampers ook. Er werd tot op het tandvlees gestreden en dat leverde ons een mooi schot op van Lino alleen belande dit schot op de binnenkant van de paal. Even later kwamen wij met de schrik vrij Witkampers schoot ook de bal op de paal.

Vreugde na het laatste fluitsignaal.

Vijf minuten later bij een aanval van Witkampers schoot Noud de bal weg maar raakte hem verkeerd in plaats van vooruit ging de bal richting ons eigen doel, maar ook hier wist Rens wel raad mee en pakte de bal zoals het hoort. Tien minuten voor tijd kwam dan eindelijk en verlossende doelpunt. Een hele mooie aanval op rechts, Tijmen werd aangespeeld, door een mooie loopactie van Jordy waarbij hij vrij kwam en Tijmen de bal naar Jordy speelde en Hij maakte een mooie actie en zette de bal voor, waarna Patrick bij de tweede paal de bal met links in tikte. Hierna viel er een hoop spanning af, maar dat is heel gevaarlijk, want Witkampers zette op nieuw aan, maar scoorde gelukkig niet meer. Het was wachten op de scheids wanneer hij zou affluiten, niemand wist het precies, omdat Jordy de bal ver op het Marveldveld had geschoten en dus er veel tijd verloren was gegaan. Uiteindelijk kwam dan het verlossende fluitsignaal. D3 kampioen. Helaas kon Jorg niet meespelen omdat hij al vijf weken geblesseerd is. De blijdschap was zo groot dat er bij sommige jongens de tranen in de ogen stonden. Uit handen van Peter Wolberink werd de beker uitgereikt aan aanvoerder Thije.

Van de ouders kregen wij champagne een taart en een chocoladeletter K . Ook Witkampers hadden rozen meegenomen, als zij kampioen zouden worden. Voor hun liep het anders en die rozen kregen wij van de spelers. Wij willen de E4 vorige week kampioen en de E6 feliciteren met hun kampioenschap, zij kwamen de tweede helft ons aanmoedigen. D1 en D2 wat hebben jullie er een geweldige happening van gemaakt. Zij hebben de hele wedstrijd gezongen en hierdoor was er een echte kampioensfeer op het hoofdveld. In de kantine werd het feest voort gezet met ouders  broertjes en zusjes.

Wij leiders willen alle spelers Luc, Djordy, Jordy, Thije, Tjaard, Noud, Kevin, Niek, Twan, Lino, Tijmen, Patrick, Joshua, Jorg en Rens bedanken voor deze mooie eerste helft van het seizoen.