Jos Heutinck nieuwe hoofdtrainer sv Grol

23-12-2011

Jos Heutinck, 50 jaar en wonende in Zieuwent, wordt met ingang van het voetbalseizoen 2012-2013 de nieuwe hoofdtrainer van de sportvereniging Grol. Heutinck wordt daarmee de opvolger van Peter Bokma, die na één seizoen helaas al weer afscheid neemt van de s.v. Grol. Hem wacht een interessante uitdaging bij V.V. Glanerburg, mogelijk volgend seizoen uitkomend in de hoofdklasse.

Heutinck is in het bezit van het diploma Oefenmeester 2. Hij is begonnen bij zijn oorspronkelijke club RKZVC. Daarna is hij o.a. 4 jaar trainer geweest bij Gendringen, vervolgens 4 jaar bij Pax en nu al weer voor het 4e jaar bij Silvolde. De ploeg met wie hij reeds twee jaar achtereen bovenin de tweede klasse meedraait maar net geen kampioen is geworden. Met Pax en Silvolde is hij gepromoveerd van de 3e naar de 2e klas.

De zeer positieve gesprekken die met Heutinck hebben plaatsgevonden de afgelopen weken, hebben er toe geleid dat het bestuur van de s.v. Grol Heutinck een 2–jarig contract heeft aangeboden, in concreto voor de seizoenen 2012-2013 en 2013-2014. De ambitie, gedrevenheid en werkwijze van Heutinck zijn precies in lijn met hetgeen de s.v. Grol voor de toekomst voor ogen heeft. Bij zijn vorige clubs heeft Heutinck laten zien een ‘verenigingsman’ te zijn. Dat gekoppeld aan een goede voetbalvisie en het nodige fanatisme moet er voor de lange(re) termijn voor gaan zorgen dat de s.v. Grol minimaal een stabiele 2e klasser blijft.