Onthutsend zwak Grol fors onderuit

Scheidsrechter: Dhr. W. Roosenburg uit Enschede
Ruststand: 2-4
Eindstand: 3-7
Scoreverloop: 0-1, 14e min. Jeffrey Steneker, 0-2, 17e min. Sander van Hal, 0-3, 30e min. Bernd vd Heuvel, 1-3, 31e min. Bram Rhebergen, 1-4, 39e min. Jeffrey Steneker, 2-4, 45e min. Bram Rhebergen, 2-5, 66e min. Sander van Hal, 2-6, 69e min. Sander van Hal, 2-7, 80e min. Gino de Zeeuw, 3-7, 89e min. Sander Nijhoff
Gele kaarten: Gino de Zeeuwen en Jacco Verstraten, beide Albatross, Bram Huls en Michel Kamphuis, beide Grol
Rode kaarten: n.v.t.
Pupillen van de week: Robin en Luca Klein Gunnewiek, beide uit Grol F8
Sponsor wedstrijdbal: Bakkerij Restaurant Wissink te Groenlo.

Bijzonderheden: Eerste thuiswedstrijd na de winterstop.

De eerste competitiehelft werd mede door de gunstige weersomstandigheden van afgelopen najaar keurig voor de winterstop afgesloten. Een serie van dertien wedstrijden waar voor de hoofdmacht van de s.v. Grol meer in had gezeten, anders gezegd meer uitgehaald had moeten worden. Zeker de laatste thuiswedstrijd, op het eigen kunstgras tegen Orion, was beslist geen duel om in te lijsten. Er resteren de mannen van de scheidende trainer Bokma evenwel nog een gelijk aantal duels om een en ander recht te trekken. Een hernieuwde start na de winterstop, we zullen het met spanning en vertrouwen volgen.

De Grol toeschouwers die de gure en natte weeromstandigheden getrotseerd hadden, kwamen niettemin bedrogen uit. Wederom kreeg het vlaggenschip van de s.v. Grol een fikse tik op de billen. Ditmaal van de hekkensluiter Albatross dat met een dikke overwinning van 3-7, drie kostbare punten aan haar totaal kon toevoegen. En zeer terecht overigens, omdat de ploeg doeltreffender was, scherper in de duels, inzet en snelheid en handelen. Grol werd op alle fronten afgetroefd door de zeer effectief spelende gasten.

De openingsfase gaf al een tegenstander te zien die erbij gebaat was een goed resultaat neer te zetten om van de onderste plek op de ranglijst weg te komen. De felheid in de duels was van meet af aan aanwezig en ook verbaal hield men elkaar scherp. Niettemin was Grol in de eerste tien minuten de bovenliggende partij en had Sander Nijhoff weinig geluk met een lob om de steeds ver voor zijn doel staande keeper Stephan van Hal te verrassen.

Daarna sloeg het onheil echter al vrij snel toe. De geoliede doelpuntenmachine van de gasten raakte op stoom. Mede daarvoor in de gelegenheid gesteld door een verder uiterst zwak acterend Grol. Binnen een tijdsbestek van enkele minuten, 14e en 17e min. stond de 0-2 op het bord. Diverse Grolspelers gaven op beslissende momenten niet thuis of lieten zich de kaas van het brood eten door de fysiek sterke tegenstanders. Het had er alle schijn van dat de ploeg tegen zichzelf speelde en de benen in hun eigen beweging geremd werden. De gasten mochten veelal door persoonlijke fouten uitlopen naar 0-3. Grol kwam vervolgens via Bram Rhebergen terug op 1-3, maar Jeffrey Steneker wist door een woud van benen doel te treffen en de marge van drie doelpunten weer te herstellen. Vlak voor de pauze scoorde andermaal Bram Rhebergen en bracht de achterstand op twee doelpunten terug.

Direct na de thee nam Grol met een aantal doelgerichte en niet geheel ongevaarlijke tegenstoten, weer het initiatief. Juist in deze fase wisten de gasten slim met een aantal blessurebehandelingen het ritme weer uit de wedstrijd te halen om vervolgens zelf keihard toe te slaan. In de 66e en 69e min. was de geblokte maar o zo wendbare en strijdbare spits Sander van Hal tweemaal succesvol. Hij strafte wederom knullige verdedigingsfouten genadeloos af en bracht daarmee zijn totaal op drie treffers. Tien minuten voor tijd liet Gino de Zeeuw, alleen voor keeper Dennis Dibbets, treffer nummer zeven noteren. Dat Sander Nijhoff tegen het einde van de wedstrijd nog scoorde, was van geen waarde meer en is waarschijnlijk alleen maar voer voor de statistieken.

Hopelijk aanstaande zondag bij de uitwedstrijd tegen DCS in Zevenaar meer succes.