Talento in gebruik

22-02-2012

Vanuit de Commissie Opleiding en Vorming (COV) is al geruime tijd de wens om bij de sv Grol de opleiding en vorming van spelers meer inhoud en vorm te geven.

Dit heeft naast alle andere activiteiten, erin geresulteerd dat we een contract hebben gesloten met de firma Qbus bv. Zij hebben Talento ontwikkeld, een hulpmiddel voor talent-ontwikkeling en teamorganisatie binnen het voetbal. Zoals ze zelf schrijven op hun site:

Dit spelersvolgsysteem geeft club en trainers de mogelijkheid om binnen één integraal systeem de prestaties van team en spelers inzichtelijk te maken. Alle informatie m.b.t. spelers, wedstrijden, trainingen is voor iedere betrokkene (trainers, leiders, scouts, coördinatoren) beschikbaar en kan op een eenvoudige manier gedeeld worden. Voor de COV belangrijk.

Daarnaast ondersteunt Talento ons bij een eenduidige communicatie over spelers, wedstrijden, trainingen en trainingsmethoden binnen de club en optimaliseert het de team organisatie. Een belangrijk hulpmiddel voor al onze trainers en leiders van de elftallen. Talento helpt de trainer/leider bij het voorbereiden van wedstrijden (opstellingen, historie bekijken) en vastleggen van de resultaten (statistieken). Ook ondersteunt Talento bij het voorbereiden van trainingen en het samenstellen en vullen van de database met oefenstof. Ook aanwezigheid en afwezigheid wordt bijgehouden. Zie ook: www.talentovoetbal.nl

Naast het gebruik van Talento krijgen we ook de mogelijkheid om in de mediatheek van de “voetbaltrainer” te komen waardoor de mogelijkheden voor de trainers om nieuwe oefenstof te verkrijgen enorm vergroot wordt.

Voor het begin van de tweede helft van dit seizoen zullen alle selectie trainers en leiders, coördinatoren en scouts toegang krijgen tot Talento om dit hulpmiddel te gebruiken voor hun team. We streven ernaar om aan het eind van dit seizoen alle trainers en leiders toegang te verlenen tot Talento. Een prettige ondersteuning om hen te stimuleren en daardoor ook de ontwikkeling van spelers en hun prestaties te verbeteren.

Omdat er van ieder speler een portofolio gemaakt (kan) worden komen er regels over wie wat mag zien. De informatie in de portofolio’s gaan over voetbaltechnische zaken. Privé kwesties komen daar niet in.

Namens de COV,

Freddy Brockotter