Gehavend Grol loopt tegen zevenklapper op

27-02-2012

SC Bemmel 1 - Grol 1 7 - 1

Speelronde: 17
Scheidsrechter: de heer: R. Eickelmann uit Nijmegen
Eindstand: 7-1
Ruststand: 2-1
Scoreverloop: 34e min. 1-0, Ricky Houterman, 39e min. 1-1, Lennard Walterbos, 45+1 min. 2-1, Rein Meekels, 47e min. 3-1, Marc de Winter, 63e min. 4-1, Ricky Houterman 66e min. 5-1, Tim Vonk, 68e min. 6-1, Bart de Lange, 80e min. 7-1, Rein Meekels
Gele kaarten: Mart Zieverink, Bjorn Koldeweij, Dennis Dibbets, Tom Kaak, Wouter Pillen, allen Grol. Bas Disveld en Johan Knipping, SC Bemmel.
Rode Kaarten: Wouter Pillen, Grol, 2x geel

Bijzonderheden:    Afwezig door blessures, Michel Kamphuis, Bram Rhebergen, Bram Huls en Tim Hubers. Langdurige kwetsuren van Simon Dibbets en Bas Stortelers. Sander Nijhoff (schorsing) en Christiaan Pillen (afwezig). Ramon Landeweers, speelde in Grol 2.

Geteisterd door een negental afwezige selectiespelers, waarvan een aantal vaste basispelers, moet trainer Bokma een niet te benijden man zijn geweest om nog een enigszins representatief elftal binnen de lijnen te brengen. Vandaar dat er op de wedstrijd tegen de Betuwenaren eigenlijk geen maat stond. Geen enkele linie van het team trad door de personele problemen in de vertrouwde en ingespeelde formatie tegen SC Bemmel aan, met als gevolg dat reeds in de eerste minuut de laatste linie eruit gelopen werd en een kopbal van verdediger Bart de Lange door Dennis Dibbets ternauwernood uit de bovenhoek getikt kon worden.

Het initiatief lag bij de gastheren, het drukte Grol stevig op eigen helft. Na een zevental minuten, het getal zeven had in de wedstrijd naar later zou blijken een bijzondere betekenis, kwam Grol via een lob van Lennard Walterbos op Bjorn Koldeweij bij de tweede paal in kansrijke positie. Keeper Jop Hemink doorzag de situatie en reageerde alert. Het evenwicht in het duel was evenwel van korte duur, de Grolspelers wisten elkaar moeilijk te vinden, oorzaak te veel misverstanden of verkeerd ingespeelde ballen. Ook het tempo liet duidelijk te wensen over, hoewel dit op niet op elkaar ingespeeld zijn terug te voeren is.

Na een half uur spelen toonde Dennis Dibbets zijn klasse door een verdekt schot van Johan Knipping
(SC Bemmel) met een flitsende reflex over de lat te tikken. Vlak voordat de gastheren de score via Ricky Houterman in de 34e min. openden, had Mark Peters een unieke gelegenheid om dit voor zijn ploeg te doen. Echter hierbij kreeg hij geen assistentie van zijn opgekomen medespeler, omdat deze in buitenspel positie liep.