G-voetbal bij de sv Grol

22-03-2012

Het is zover!!! Bij de S.V. Grol gaat er per volgend seizoen een afdeling jeugd G-voetbal van start. G-voetbal is in het kort gezegd voetbal voor mensen met een verstandelijke en /of lichamelijke beperking. De vereniging is er dan ook unaniem over eens dat deze kinderen ook bij de S.V. Grol terecht moeten kunnen om lekker te voetballen.

Inmiddels is de verkenningsfase afgerond en is de vereniging beland in de tweede fase van het voorwerk. Dit houdt in dat er nu concreet gekeken wordt naar goede begeleiding en faciliteiten. Maar wat zeker zo belangrijk is, zo niet het belangrijkste, zijn de kinderen die het voetbalspel gaan spelen. Ook zullen er richtlijnen worden opgesteld hoe om te gaan met de kinderen en hun beperkingen. Uiteraard worden de ouders hier nauw bij betrokken.

De eerste belangstellenden hebben zich inmiddels aangemeld en als er een groepje is ontstaan van vier tot zes kinderen gaat het verzorgen van de trainingen beginnen die volgend seizoen van start zal gaan. De vereniging acht de kans van slagen groot en hoopt dat het een erg leuke, nieuwe afdeling wordt binnen de S.V. Grol.

Voor meer informatie en/of aanmelden kan worden gemaild naar: nataschadankbaar@hotmail.com .