Grol A4 en VIOS B A2 promoten samen Pigpop

26-03-2012

Als u naar de foto kijkt dan zou u vast niet zeggen dat deze foto genomen is na afloop van een voetbalwedstrijd tussen ‘de eerste selectie’ van Grol A4 en Vios B A2. Toch is dit wel zo. In vroeger dagen zouden veelal blauwe schenen en schaafwonden zichtbaar zijn, maar zo kan het dus ook! Ging het er in vroeger dagen ‘heavig’ aan toe in onderlinge potjes soms, afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tussen Grol A4 en Vios B A2 bol van sportiviteit. Spelers kennen elkaar van school en gaan zowel vooraf als in de wedstrijd sportief met elkaar om. Leider Erwin te Veluwe geniet: “Vroeger was je soms een paar dagen kreupel, maar vandaag was mooi. Dit is veel leuker.”

Dat de sfeer goed was, daarvan getuigt deze foto. Grolspelers en Vios-spelers  samen, en door elkaar heen op en om het roze Pigpop-promotie-autootje van Vios-leider Sander Esselink heen, tevens organisator van Pigpop, het festival dat dit jaar voor de tweede keer georganiseerd wordt op het terrein van Café Halfweg, op 12 mei. Sport, muziek en vertier. Een voetbaltoernooi ‘5Pigs vs 5 Pigs’ (12 tot en met 17 jaar), een volleybaltoernooi ‘6Pigs vs 6Pigs,’ een Biggenparadijs voor de allerkleinsten, maar vooral muziek. Overdag Grollenaar Bjorn Wouters, en ’s avonds Automatic Sam uit de Achterhoek met seventies hardrock, MensErgerJeNiet (Nederlandstalige ska), Sugartoosh (Bluesy stonerrock met een rauw randje), Van Oorsprong (Lichtenvoorde) en After Shock (Beltrumse coverband).

Omdat Grol A4 een naam hoog te houden heeft in het promoten van een evenement (enkele spelers kregen Erwin de Roo van City-Lido zover om weer 16+avonden te gaan organiseren….het succes is bekend),en het ook graag te bezoeken, deze sympathieke geste naar de Beltrumse sportvrienden.

Op de foto vermoeide gezichten, met onder de Grolse gezichten echter een stiekeme lach….! Grol won de derby der lage landen namelijk met 4-3, mede door doelpunten van Thorsten van Melis, Floris Geessinck en Eric Pos, 2x maal zelfs! Ook niet onvermeld mag blijven de rol van keeper en, wat huisadres betreft Beltrummer, Jeroen Nijland. Hij keepte een geweldige wedstrijd!