Spelers AH Wallerbosch F-competitie trotseren kou!

08-04-2012

Op een zeer koud sportpark Den Elshof werd afgelopen woensdag de derde speelronde gehouden van de Albert Heijn Wallerbosch F-competitie. Voor de spelers waren de omstandigheden niet makkelijk, aangezien de temperatuur erg laag was. Echter was er aan het spel niet te merken dat de pupillen last hadden van de kou. Integendeel zelfs, het leek wel of er beter dan ooit gespeeld werd door de jongste pupillen van de s.v. Grol.

De toeschouwers waren ook dit keer in grote getale toegestroomd. Ondanks de kou waren er toch zeker meer dan 100 mensen op de kunstgrasvelden, waar de F-competitie gespeeld wordt, te vinden. De aanwezige supporters, gehuld in dikke jassen, werden getrakteerd op spannende en attractieve wedstrijden.

Op het hoofdveld nam Ajax het op tegen de Graafschap. Beide teams waren gebrand op een overwinning. Ajax ging zeer goed van start en verraste de Graafschap hier mee. Maar de Graafschap liet zich niet kennen en deden hun uiterste best. Voor de toeschouwers was het een spannende en prachtige wedstrijd, mede bepaald door de scheidsrechter die het spel zeer goed begeleide. Uiteindelijk bleef het bij een gelijk spel 3 -3.

Real Madrid speelde tegen Liverpool op de andere helft van het hoofdveld. Laatstgenoemde ploeg was trots te mogen voetballen in het prachtige tenue en dat zorgde voor een extra impuls bij de Engelsen. Echter was het Real Madrid die met een flinke dosis inzet de stand gelijk wist te houden met 4 - 4.

Veld 3 had ook toppers op het programma staan. PSV tegen Juventus. In een spannende wedstrijd, waarin het combinatiespel van beide teams super waren, lieten beide ploegen zien dat ze uitermate goed kunnen voetballen. In deze match was Juventus net iets gelukkiger en won het de wedstrijd dan ook met 8-4.

De andere wedstrijd op Veld 3 was die tussen Twente en Barcelona. De Spanjaarden, die doorgaans wat warmere omstandigheden gewend zijn, lieten zien dat ze zich makkelijk aan weten te passen aan de oer-hollandse omstandigheden. Maar Twente wist op het nippertje toch te winnen met 3 - 2. Barcelona speelde overigens zeer verdienstelijk.

Al met al kan er gesproken worden van een zeer leuke speelronde dankzij topvoetballers en natuurlijk niet te vergeten alle vrijwilligers die dit mede mogelijk maken. Woensdag 11 april om 18.00 zal er voor de 4e keer door de acht topteams afgetrapt worden op de kunstgrasvelden van de s.v. Grol. Zorg dat u er bij bent, want het belooft wederom een spektakel te worden!!!