Geslaagd uitstapje van Business Club sv Grol

29-04-2012

Met bezoek aan wedstrijd Heracles - sc Heerenveen

Het eerste, op zaterdag 28 april jl. georganiseerde uitstapje van de Business Club van de sportvereniging Grol is een doorslaand succes geworden. Onder aanvoering van het vijfhoofdige bestuur maakten namelijk meer dan 50 belangstellenden het tot in de puntjes verzorgde tripje mee, dat eerst naar Vriezenveen leidde voor een aangenaam verblijf in het bekende etablissement Zandwijk en vervolgens naar Almelo voor een bezoek aan de in het Polman Stadion gespeelde eredivisiewedstrijd Heracles tegen sc Heerenveen.

Zoals bekend is de Business Club van de Groenlose voetbalclub opgericht op 18 november 2011 en is er onder leiding van een enthousiast en voortvarend bestuur direct een wervingsactie opgestart, die reeds het nodige respons heeft opgeleverd.
Het bestuur bestaat uit Matthijs Roorda (voorzitter), Erik Schuurmans (secretaris), Peter Scheinck (penningmeester), Rob Soer en Rob Porskamp (leden).

Dit vijftal was het ook, dat zaterdag vroeg in de middag de deelnemers aan het uitstapje verwelkomde in het Sportcafé op het sportpark Den Elshof met een kop koffie en een lekkernij. Vervolgens deed voorzitter Matthijs Roorda onderweg in de touringcar van Patrick Hartemink de vreugdevolle mededeling dat de Business Club in het nog maar korte bestaan reeds 83 donateurs heeft mogen inschrijven, die samen maar liefst 70 bedrijven vertegenwoordigen. Een spontaan applaus brak los toen werd meegedeeld dat de 82e en 83e donateur afkomstig zijn uit Lichtenvoorde. Het gaat hier om Marcel Eekelder van Staalbouw Eeftink - Rensing, voorzitter van Longa ’30, en Max Wekking van Assurantiekantoor en HypotheekDesk Wormgoor, voormalig bestuurslid van Longa ’30.

In Vriezenveen werd een tussenstop gemaakt voor een bezoek aan het fraaie en authentieke café Zandwijk, gelegen aan de brug over het kanaal. Naast een uitstekende culinaire verzorging, maakten de bij de Business Club aangesloten ondernemers en andere belangstellenden kennis met Rob Toussaint, commercieel directeur van BVO Heracles. Dit directielid deed een boekje open over de historische, organisatorische en financiële huishouding van de Almelose betaald voetbalclub.

Een beeld van de gezellige meeting in Café Zandwijk in Vriezenveen.

Na een hartelijke en goed verzorgde ontvangst in het Polman Stadion in Almelo, werd de wedstrijd Heracles - sc Heerenveen bekeken, die door de gasten uit Friesland met 2-4 werd gewonnen. Na een gezellige derde helft in de businessruimte van het stadion werd de thuisreis aanvaard om in het Sportcafé van Grol nog een afzakkertje te nemen.

Al met al een bijzonder geslaagd initiatief, dat zeker voor herhaling vatbaar is. Belangstellenden voor het donateurschap kunnen contact opnemen met één van de vijf in het bestuur zitting hebbende leden. Zie verder de website: www.bcgrol.nl .

Voor ondernemer Erik Peters en zijn zoon Mark had men een extra parkeerplaats gecreëerd bij het Polman Stadion in Almelo.