Grandioze prestatie Grol E3: Kampioen!

01-05-2012

Na een voor vele spelertjes toch wel enigszins onrustige nacht was het dan zaterdagmorgen echt zo ver; de dag dat het zo fel begeerde kampioenschap in de wacht gesleept kon worden. Er moest aangetreden worden in Haaksbergen, tegen het altijd lastige HSC ‘21 E2. Gevolg een toch wel tikkeltje gezond gespannen spelersgroep die de reis naar Haaksbergen aanvaardde. Ook al wisten ze vrijwel zeker dat ze kampioen zouden worden van de tweede klasse, de wedstrijd tegen HSC 21 E2 moest toch eerst nog wel gewonnen worden, en je weet immers nooit! Maar het geloof in eigen kunnen en het vertrouwen op een goede afloop was natuurlijk bijzonder groot. En terecht! Tot dusver was het team onder leiding van de technische staf bestaande uit Rob Oude Luttikhuis, Wiljon Terbraak, Bart de Vries en Peter Harbers immers nog ongeslagen. En dat wilde men ook tegen de opponent van vandaag graag zo houden.
De wedstrijd begon direct al goed. Binnen een halve minuut had Stijn de bal al achter de keeper van HSC liggen (0-1). Deze restte niets dan zijn eerste bal direct al uit het net te halen. De ergste spanning was er meteen af. Grol had dan ook een groot veldoverwicht. De blauwwitten bleven maar aanvallen.  Na tien minuten kon Stijn de 0-2 binnen tikken. Het was echter nog niet gedaan, zo bleek al snel. HSC werd sterker en had immers niets te verliezen. Met schoten van afstand probeerden ze  keeper Nick te passeren. Maar deze stond steeds op de goede plaats en hield zijn doel helemaal schoon.  Ook op de counter probeerde HSC er langs te komen, maar ook dat lukte niet. Ook Grol had af en toe pech. Mik en Ids troffen achter elkaar paal en lat. Het was op slag van rust dat Mik de 0-3 maakte door via de binnenkant paal raak te schieten. Ook zo’n doelpunt telt. Heel bekeken van Mik.
Na de welverdiende pauze begon HSC heel sterk aan de tweede helft. Ze legden zich niet zo maar neer bij een nederlaag. De Grolachterhoede hield echter dapper stand. Grol bleef daarentegen de kansen koelbloedig benutten. In de 4e  minuut na rust is het alweer Mik die raak schiet (0-4).
HSC is echter een sterk team en probeert opnieuw terug te vechten. Maar door goed jagen en goed samenspel  van verdediging en middenveld  van Jurre, Sem, Ids, Ties en Rick worden alle plaagstootjes van HSC in de kiem gesmoord. Het gaat nog bijna mis als de scheidsrechter een penalty geeft na een overtreding op een aanvaller van HSC. Hij legt echter de bal “heel sportief” erg ver van het doel. Het leek wel meer dan 11 meter. De schutter van HSC had moeite om het doel te vinden en schoot de bal dan ook hoog over.  In de slotminuut wordt de score nog verder uitgebouwd  door een mooi afstandschot van Mik (0-5) en een fraaie intikkertje van Daan (0-6). Al met al een prima overwinning; een kampioen waardig! Na het laatste fluitsignaal en het makkelijk gewonnen penaltyschieten brak de feestvreugde uit. Na de overhandiging van de beker op het veld werd het feestje voortgezet in Groenlo, in de eigen kantine. Sv Grol weer kampioen rijker.