Beleidsplan Grol in een nieuw jasje.

04-10-2005

Tijdens de Algemene ledenvergadering van maandag 3 oktober werd in een vol sportcafé ‘Den Elshof’ het nieuwe beleidsplan van de club gepresenteerd. Het gaat hier om een actualisering van het beleidsplan uit het jaar 1997. Een werkgroep, bestaande uit de hoofdbestuursleden Marco Frank, Bob Lebbink en Ben Bomers heeft zich hier in de afgelopen jaren intensief mee bezig gehouden. Gesprekken met de diverse geledingen vormden de basis van het plan, dat verbetering van de organisatie binnen de vereniging ten doel had.

De eerste editie van het beleidsplan is, zoals genoemd, geschreven en gepresenteerd in 1997. Een aantal adviezen en plannen uit dit beleidsplan zijn inmiddels gerealiseerd: te denken valt bijvoorbeeld aan een bestuur voor de seniorenafdeling. Een aantal adviezen en plannen zijn echter de afgelopen jaren aangepast of zelfs gewijzigd. Ten denken valt aan de aanstelling van een hoofd opleiding en vorming en de gehele technische structuur binnen de club. Een aantal plannen is echter nog niet gerealiseerd, te denken valt hier o.a. aan de dienst sponsoring.

Mede dankzij het eerste beleidsplan en ondanks dat niet alle plannen gerealiseerd zijn, doet de SV Grol het in 2005 goed tot zeer goed. De ‘Grol’ is echter een ambitieuze en dynamische club en wil zich continu verbeteren. Dit betekent, dat het beleid ook aan veranderingen onderhevig is en het is daarom noodzakelijk om regelmatig het beleidsplan onder de loop te nemen en waar nodig te actualiseren. De intentie is het plan om de drie jaar aan te passen aan de dan heersende situatie.

In het plan worden ook de knel- en speerpunten voor het komende seizoen genoemd.

Voor het seizoen 2005-2006 zijn dit:

Renovatie cq. vernieuwing van de geluidsinstallatie

Renovatie van de kleedkamer 1 en 2

Herstructurering Opleiding en Vorming

Realisatie van een onderhouds- en investeringsplan voor de lange termijn.

Herstructurering financiële organisatie en administratie

Renovatie verlichting van de oefenhoek

Vernieuwing van de verenigingsstatuten en huishoudelijk reglement

Bouw loods wagenbouw annex opbergruimte

Herstructurering Paramedische Begeleidingsgroep (PMB)

Geïnteresseerden kunnen een exemplaar van het beleidsplan per mail ontvangen.

Hiervoor kunt U contact opnemen met Ben Bomers: (email:benbomers@planet.nl)