Grol C1 wint wederom sterk bezet toernooi

29-05-2012

Afgelopen zaterdag haalde het team van Bart Porskamp, Michel Kamphuis en Richard Bruins wederom een huzarenstukje uit door wederom een sterk bezet toernooi op hun naam te schrijven. Dit maal bij gastheer VVG ’25 in Gaanderen. En wederom een ongeslagen status…Werd vorige week de nul gehandhaafd, deze keer werd slechts één tegengoal geïncasseerd, dit tot groot ongenoegen van doelman Tim Penterman. Hem trof geen blaam, maar het tekent de bevlogenheid van Tim en zijn mannen in de achterhoede.

De eerste poulewedstrijd speelde Grol tegen vv Doetinchem C1. Het team was van meet af aan scherp en dat leverde een overtuigende zege op. Een goed begin is het halve werk; 3-0. Daarna stond de wedstrijd tegen ZAC C1 op het programma. Wederom een eclatante zege; 4-0. Omdat de andere teams punten van elkaar pakten kon Grol al een gat slaan en ging men fier aan kop in de poule. De derde opponent was VVO uit Velp. Ook de Velpenaren werden aan de zegekar gebonden; 1-0. Aangezien Roda 46 niet deel kon nemen aan het toernooi diende voor de 2e maal tegen Doetinchem C1 gespeeld te worden. Wederom een ruime overwinning:ditmaal 4-1. Als poulewinnaar diende daarna in de kruisfinale aangetreden te worden tegen vv Barneveld. Deze wedstrijd werd met 1-0 nipt gewonnen. Het kruid werd duidelijk voor de finale droog gehouden want tegenstander vv Diepenveen was kansloos en moest na een goed toernooi genoegen nemen met een 5-0 nederlaag.

Doelpunten kwamen van Pelle Walterbos en Hidde Bosch (beiden 2x) en Jur Pasman. Na afloop mocht aanvoerder Tim Penterman de mooie beker en wisselbokaal in ontvangst nemen. Namens sv Grol dankte hij publiekelijk de organiserende vereniging en al haar vrijwilligers voor de organisatie en hun inzet. Na ook al afgelopen week het sterkbezette Schuurman Intersport Toernooi in Borculo gewonnen te hebben werd al gekscherend gezegd, met het Internationale Marveldtoernooi in het vooruitzicht, dat men nu voor de triple wil gaan!