Dankwoord Peter Bokma

19-06-2012

SV GROL BEDANKT !

Omdat ik niet iedereen persoonlijk een hand heb kunnen geven en kunnen bedanken, doe ik het ook nog maar even op deze manier.

Voordat ik mensen ga bedanken wil ik vooraf toch even het volgende kwijt.

Ik moet zeggen dat ik mijn draai al vrij snel bij de sv Grol had gevonden. Dat is natuurlijk als nieuwe trainer, in een geheel nieuwe voetbalomgeving, een hele fijne, maar vooral erg prettige constatering.

We zijn met de spelersgroep dit seizoen, over hoge bergen (mooie overwinningen), maar ook door diepe dalen gegaan (onnodige nederlagen, trieste privé omstandigheden van sommige spelers, vervelende en zware blessures), maar uiteindelijk heeft deze jonge groep voetballers met enkele routiniers het klusje in de 2e klasse I toch weten te klaren. We hebben dan (helaas) wel niet voor de prijzen kunnen spelen, maar de doelstelling om veel jeugd in te passen, binnen het 1e elftal is aardig gelukt. Daarnaast was het blijven voetballen op 2e klasse niveau een andere zeer belangrijke doelstelling.

Nu de competitie er op zit, kunnen en mogen we constateren dat we beide doelstellingen hebben weten te realiseren , zodat de sv Grol, ook volgend seizoen, met een erg jonge spelersgroep, gewoon weer in de 2e klasse te bewonderen is. Ik wil dan ook alvast vanaf deze kant de nieuwe trainer, de toekomstige spelersgroep, en de begeleiding voor volgend seizoen, heel veel succes toewensen.

Een andere wens van mij is, dat alle jongens, die dit seizoen door veelal vervelende en lange knieblessures, de weg weer richting het 1e elftal weten te vinden. Ik wens ze hierbij alle sterkte en succes.

Ik wil de spelers, de begeleiding, het bestuur, de TC (selectie), de sponsoren, en alle vrijwilligers bedanken voor hun tomeloze inzet. Al deze goedwillende en positief ingestelde vrijwilligers, maken het voor ieder Grol-lid mogelijk, om wekelijks tegen een bal aan te trappen.

Een speciaal woord van dank aan onze supporters. Want of we nu in Groenlo, Druten, Nijmegen, Beneden-Leeuwen, of waar dan ook moesten spelen, er stonden altijd veel mensen van de sv. Grol aan de lijn. Voor deze mensen buig ik diep, echt grote klasse.
Natuurlijk zal ik mensen zijn vergeten te noemen, maar dat is dan zeker niet bewust gebeurt, en voel je dus niet gepasseerd.
Langs deze weg wil ik dan ook iedereen, die de sv Grol een warm hart toedraagt, mede namens Anita, Merel en Fleur, hartelijk bedanken voor de hele fijne tijd bij deze geweldige vereniging.

En dan nog even het volgende.

Tijdens mijn aanstelling als hoofdtrainer bij de sv Grol, is er natuurlijk gesproken over een langere periode van samenwerking. Er is gekozen voor een contract van 1 jaar, waarbij de intentie is uitgesproken dit naar een langere periode van samenwerking uit te bouwen. Je wilt immers als club en trainer ook iets opbouwen. Persoonlijk ben ik een trainer die minimaal, 3, 4, soms wel 5 jaar bij een club is blijven hangen. Dus was het heel reëel om te denken, dat ook de samenweking tussen de sv Grol en mij, langer dan 1 seizoen zou duren.

Toch heb ik de keuze gemaakt, om de sv Grol na 1 seizoen te verlaten. Een zeer moeilijke, en lastige beslissing omdat ik namelijk wist wat ik had , en wat ik achter zou laten. Toch heeft het sportieve gedeelte uiteindelijk de doorslag gegeven. Na 22 jaar krijg ik de kans om op een hoger niveau als trainer werkzaam te zijn. Ik heb nog steeds genoeg ambitie, wil mij persoonlijk als trainer nog steeds verbeteren, dus dan is de keuze om op een hoger niveau te trainen, misschien wel een logische stap. (de toekomst zal uitwijzen of ik de juiste beslissing heb genomen).

Tot ergens op de voetbalvelden.

Peter Bokma