Grol 1 wint 2e bekerwedstrijd

23-08-2012

Op woensdag 22 augustus heeft s.v. Grol 1 haar 2e bekerwedstrijd in groep 22 met 1 - 0 gewonnen van zondag 3e klasser FC Eibergen 1.

In de 1e helft was Grol veel sterker dan Eibergen en was heer en meester op het veld. In de eerste 10 minuten van de wedstrijd waren er twee goede mogelijkheden voor Lennard Walterbos om op voorsprong te komen: na een mooie voorzet van Mart Zieverink belandde een kopbal op de lat en een schot van dichtbij, na een scrimmage in de 16-meter, ging helaas net naast. Grol speelde fanatiek, combineerde goed, en liet de bal goed rond gaan. In de 25e minuut leverde dat, na een mooie aanval, weer een kans op, die door de keeper van Eibergen, Dylan Bijlsma, werd gestopt. Vlak voor rust werd Grol dan uiteindelijk toch beloond voor het harde werken doordat Thomas Porskamp met een mooie actie in de 16-meter en een bekeken lob over de keeper Grol op een dik verdiende 1 - 0 voorsprong zette. FC Eibergen, die vorig seizoen kampioen is geworden in de 4e klasse, speelde zeer verdedigend, gokte op de counter en kreeg in de eerste helft slechts 2 mogelijkheden: een gevaarlijke vrije trap die ternauwernood door Max de Vries kon worden weggewerkt en een schot dat naast ging.

In de 2e helft kon s.v. Grol het goede spel echter niet meer voort zetten. Het spel van Grol werd slordig en de combinaties konden moeilijk worden gevonden. Een duidelijke verschil met de eerste helft. FC Eibergen gooide het spel over een andere boeg en ging veel aanvallender spelen. Het was dan ook FC Eibergen die de meeste kansen kreeg. De ingebrachte Jacco Roerdink was twee keer zeer dicht bij een doelpunt. Grol-keeper Max de Vries stond echter goed opgesteld. Eibergen kwam ondanks aandringen niet tot scoren en s.v. Grol behaalde na de 0 - 1 nederlaag in de eerste bekerwedstrijd nu een 1 - 0 overwinning. Op basis van de eerste helft een verdiende overwinning.

Scheidsrechter Wijnand Rutgers, die vorig jaar nog actief was als assistent-scheidsrechter in het betaalde voetbal, deelde, in een overigens sportieve wedstrijd, zes gele kaarten uit, waarvan vier voor spelers van de s.v. Grol.

Zaterdag 25 augustus a.s. om 17.00 uur speelt s.v. Grol haar derde bekerwedstrijd in Doetinchem tegen DZC ' 68. Bij winst kan men zich plaatsen voor de volgende ronde.