Verslag Algemene Leden Vergadering 2012

02-10-2012

Samenwerking Grol en Grolse Boys positief ontvangen

Voor de eerste maal in de 94-jarige geschiedenis van Grol een dame in het hoofdbestuur

Vier jubilarissen gehuldigd tijdens ALV sv Grol

Tijdens de afgelopen maandagavond in het Sportcafé van het sportpark Den Elshof gehouden algemene ledenvergadering zijn vier leden gehuldigd vanwege hun 50-jarig lidmaatschap. De leden die uit handen van voorzitter Hans Scheinck de gouden ‘Grol’-speld kregen uitgereikt, zijn: Bennie klein Gunnewiek, Bennie Penterman, Guus Hoytink en Tonny Hartman. Eén van hen, te weten de 79-jarige Bennie Penterman, onderging een dubbele huldiging, omdat hij vanwege zijn jarenlange vrijwilligerswerkzaamheden ten behoeve van de Groenlose voetbalclub ook nog eens door het bestuur was benoemd tot Lid van verdienste.

Daarnaast betrof het deze keer een bijzondere ALV omdat er voor de eerste maal in de 94-jarige geschiedenis van Grol een dame in het hoofdbestuur werd gekozen. Haar naam is Noëlle Neeleman en met haar komst telt het Grolbestuur nu negen leden.

Bovendien werd de eerste aanzet tot een samenwerking tussen de beide Groenlose voetbalverenigingen Grol en Grolse Boys zeer positief ontvangen door de leden.

Maar zoals reeds vele jaren te doen gebruikelijk, werd de ALV voorafgegaan door een herdenkingsbijeenkomst. Dit warme en zeer betrokken gebeuren ter nagedachtenis aan alle gestorven leden vindt altijd plaats bij de herdenkingszuil ‘Bewogen staan wij stil’.

Ook dit jaar kreeg de goedbezochte ledenvergadering weer gedegen jaarverslagen van het seizoen 2011-2012 voorgelegd door respectievelijk secretaris Tonnie Zieverink en penningmeester Hans van Halm. Overigens beperkte de Grolsecretaris zich tot het voorlezen van een samenvatting en is het verslag in zijn totaliteit in te zien via de volgende link: jaarverslag sv Grol.

Vermeldenswaardig is dat het ledenaantal nog steeds stijgt en aan het eind van het seizoen 2011-2012 1270 bedroeg, bestaande uit 785 spelende en 485 ondersteunende leden.

POSITIEF FINANCIEEL RESULTAAT

Penningmeester Hans van Halm had ook dit jaar de financiële cijfers tot in de kleinste details weer professioneel voor elkaar. Het mag dan ook geen wonder heten dat de in het afgelopen seizoen fungerende kascommissie geen opmerkingen had, slechts lofuitingen.

Het boekjaar 2011-2012 met een omzet van circa 262 duizend euro kon worden afgesloten met een positief resultaat van ruim 6 duizend euro. Daarnaast kreeg de ledenvergadering een sluitende begroting met een overschot van ruim 4 duizend euro voor het seizoen 2012-2013 ter vaststelling aangeboden. Hiermee kwam het Grolbestuur aan haar streven tegemoet om eventuele contributieverhogingen zover mogelijk vooruit te schuiven en kan er alvast een reserve worden gekweekt voor het 100-jarig bestaan van de club in 2018.

Dient aangetekend te worden dat het een en ander los staat van het positieve resultaat ad 400 euro, geboekt door de Stichting Exploitatie Accommodatie sv Grol (SEAG) op de exploitatierekening 2011-2012. Het balanstotaal bedraagt hier circa 400.000 euro.

Noelle Neeleman nieuw lid Hoofdbestuur

Bij het agendapunt bestuursverkiezing werd Noëlle Neeleman met een ovationeel applaus als eerste vrouw in het Grolbestuur gekozen. De uitbreiding van het bestuur van acht naar negen leden heeft te maken met het feit dat de taakgebieden communicatie en sponsorzaken te complex en te tijdrovend zijn om door één persoon te worden behartigd. Sedert deze week zal Marco Frank naast zijn functie als vicevoorzitter en het behartigen van het onderdeel algemene zaken ook de communicatie voor zijn rekening nemen en zal Noëlle Neeleman zich helemaal gaan toeleggen op alle vormen van sponsorzaken.

De aftredende en opnieuw beschikbare secretaris Tonnie Zieverink werd voor een nieuwe periode van 3 jaar herkozen.

SPEERPUNTEN VAN BESTUUR

Dat de sv Grol nog steeds kan worden vergeleken met een groot professioneel bedrijf kwam naar voren toen voorzitter Hans Scheinck en zijn collega-bestuursleden een toelichting gaven op de voor de periode 2012-2014 vastgestelde speerpunten. Klik op de volgende link voor een overzicht van de speerpunten: speerpunten 2012 - 2014. Deze zijn er zo veel in getale en zo omvangrijk dat ze het best zijn aan te geven in een aantal samenvattende c.q. overkoepelende items, te weten accommodatie, technisch beleid, vrijwilligersbeleid, communicatie, financiële positie en sponsorbeleid, alsmede bestuurs- en verenigingszaken.
Bij het laatste item is het onderwerp samenwerking met Grolse Boys opgenomen, een zaak die afgelopen maandag niet alleen in de ALV van Grol aan de orde kwam, maar ook in de tegelijkertijd gehouden ALV van zustervereniging ‘de Boys’.

Bij Grol waren de aanwezige leden bijzonder positief over de door het bestuur in gang gezette samenwerking. Het besef en het inzicht was in ieder geval terdege aanwezig dat de gehele gemeenschap Groenlo in het algemeen en het voetbal in Groenlo in het bijzonder daarbij gebaat is. Wat Grol betreft zullen de gesprekken dan ook worden voortgezet. Verder bleek later op de avond dat ook de ALV van Grolse Boys het resultaat had opgeleverd dat men in ieder geval de met elkaar opgestarte gesprekken een vervolg wil geven en dat te beginnen met allerlei zaken op het terrein van de beide jeugdafdelingen. Het duidelijke signaal derhalve dat beide verenigingen een samenwerking zien zitten.

Guus Hoytink 50 jaar lid

Tonny Hartman 50 jaar lid

Bennie Klein Gunnewiek 50 jaar lid

Bennie Penterman 50 jaar lid en tevens Lid van

Verdienste

Tijdens de afsluiting van de ALV van Grol werden de vier jubilarissen uitvoerig toegesproken door voorzitter Hans Scheinck, waarbij de Grolpreses aan een ieder van het viertal ruim individuele aandacht besteedde.

En zoals te doen gebruikelijk bij ‘de Grol’ werd ook deze ALV afgesloten met een gezellig samenzijn, dat voortduurde tot in de kleine uurtjes.