Ruime Nederlaag voor Grol 1 bij ATC 65 1

07-10-2012

ATC '65 - Grol   5 - 1

ATC ’65 uit Hengelo (Ov.) is een club met ambitie. De club met voorzitter Joop Munsterman is in 10 jaar tijd gegroeid van 400 naar ruim 1300 spelende leden. En de jeugd bulkt van de talent aldus het bestuur van ATC. De doelstelling voor dit seizoen is dan ook om hoog te eindigen in de 2e klasse J. Met 4 punten uit 5 wedstrijden was men derhalve ook niet tevreden en men was er op gebrand om tegen de verrassende koploper Grol het tij te keren.

Grol begon met uitzondering van Mathijs Warnar met dezelfde basis elf als vorige week in de gewonnen wedstrijd tegen Victoria ‘28. Mathijs werd vervangen door Robin Schuurmans. De eerst 20 minuten van de wedstrijd verliepen rustig. Beide ploegen speelden afwachtend en kregen slechts enkele kansjes. Een cornerbal van Grol belandde net niet achter de doellijn. In de 25e minuut echter lukte het ATC om het spel open te breken met een aanval over rechts, een voorzet en een uitgespeelde combinatie: 1 – 0. Grol was blijkbaar van slag, want nog geen 2 minuten was het al weer raak voor ATC. Een vrije trap werd hoog voorgebracht. En de aanvoerder van ATC Amanueal Tunc wist de bal uiteindelijk in te koppen. De aanvoerder van ATC, de nr 9, als ook de nr 12 van ATC, Jasper van de Brink, waren de beste spelers van het veld. Zeer beweeglijk, balvast en goede combinaties opzettend.

Gelukkig kon Grol snel wat terug doen. Een vrije trap van Lennard Walterbos van 20 meter belandde direkt in het doel: 2 – 1. Aanvoerder Walterbos leek daarmee het team op sleeptouw te nemen maar speelde helaas een ongelukkige wedstrijd. Na de goal van Grol kwam men eigenlijk niet meer in het spel. Er werd zelfs zeer slordig gespeeld. Passes kwamen niet aan, combinaties lukten niet en duels werden verloren. De inzet leek niet echt aanwezig. Een Grol dat we eigenlijk niet kennen van de afgelopen competitie wedstrijden. Een fout van Lennard leidde de 3 – 1 in. De spits van ATC kreeg de bal en kon alleen op Max aflopen, in eerste instantie kon Max de bal nog tegenhouden, maar in tweede instantie wist Tunc toch eenvoudig afronden. ATC ging wat dat betreft zeer zorgvuldig en effectief met de kansen om die men van Grol kreeg. Lennard kon direkt daarna zijn fout goed maken, maar een stift over de keeper van ATC ging helaas net naast. Wellicht was een simpele schuiver langs de keeper beter geweest.

Grol gaat flink onderuit op een zonnig sportpark Slangenbeek in Hengelo (Ov.) tegen ATC '65

Vlak voor rust was de malaise helemaal compleet. Ook keeper Max de Vries, die in de eerste 5 competitiewedstrijden menig puntje heeft gepakt, deelde in de malaise. Bij een ogenschijnlijke eenvoudige bal om weg te werken buiten de 16 meter nam hij iets te veel tijd waardoor Jasper van de Brink van ATC de bal kon aannemen en eenvoudig de 4 – 1 in kon tikken. In de allerlaatste seconde van de eerste helft kon een vrije trap van Lennard door de keeper net naast getikt worden.

In de rust benadrukte trainer Heutinck bij de groep dat men als een team moest blijven voetballen en moest proberen er een goede tweede helft van te maken. Was het niet voor deze wedstrijd dan was het wel op weg naar de volgende wedstrijd. Deze opdracht werd behoorlijk uitgevoerd en was wellicht de enige winstpunt van deze middag.

ATC liet duidelijk zien ambitie te hebben om hoog te eindigen in de 2e klasse J. Het spel zag er zeer verzorgd uit, had met Tunc en Van de Brink twee handige en goede spelmakers, combineerde goed en wist bij balwinst zeer snel een verrassende aanval op te zetten. Men liet Grol komen en stond goed opgesteld om de meeste aanvallen van Grol ogenschijnlijk eenvoudig te stoppen. ATC was duidelijk sneller en feller in de duels. In de tweede helft had ATC enkele kleine kansen, maar Max de Vries wist deze eenvoudig te keren. Na het inbrengen van twee wissels bij Grol na een kwartier in de tweede helft was Grol even de organisatie kwijt en met een mooi opgezette aanval en mooi combinatievoetbal wist Van de Brink de 5 – 1 te scoren. Grol was met een tweetal kopballen van Sander Nijhoff uit vrije trappen van Lennard nog dicht bij een doelpunt. De wedstrijd was echter gelopen en Grol ging dus met 5 – 1 flink onderuit tegen ATC ’65.

Men bezet op dit moment nog, samen met Luctor et Emergo, een gedeelde eerste plaats in de 2e klasse J. Maar de overige teams komen dichterbij. Theoretisch kan WVC ook nog gelijk komen. Nog twee wedstrijden te gaan voor de 1e periode. Komende zondag 14 oktober moet Grol het eerst thuis opnemen tegen Wijhe ’92, die met 8 punten uit 5 wedstrijden in de middenmoot staat. Op zondag 28 oktober speelt men tegen WVC, die dit weekend haar 100-jarig bestaan vierde en derhalve niet speelde. Een spannende periode breekt aan voor Grol 1.

Wedstrijdinformatie

Speelronde: 6
Wedstrijd ATC '65 1 - Grol 1
Scheidsrechter: de heer J.D. Hendriksen
Ruststand: 4-1
Eindstand: 5-1
Scoreverloop:

24e min 1 - 0 Tim Slotboom
26e min 2 - 0 Amanueal Tunc
30e min 2 - 1 Lennard Walterbos
40e min 3 - 1 Amanueal Tunc
44e min 4 - 1 Jasper van de Brink
60e min 5 - 1 Jasper van de Brink

Gele kaarten:

Grol: Bart Porskamp en Michel Kamphuis
ATC '65: 2x

Opstelling Grol:

doel: Max de Vries
achter: Thomas Porskamp, Bjorn Koldeweij (68e min Mart Willemsen), Wouter Pillen en Michel Kamphuis
midden: Robin Schuurmans (57e min Done Emaus), Bram Huls (57e min Mart Zieverink) en Lennard Walterbos.
voor: Bart Porskamp, Sander Nijhoff en Bram Rhebergen

Geblesseerd: Christian Pillen, Tim Peters, Mark Peters, Simon Dibbets, Tom Meulenbeek en Bas Stortelers
Verhinderd: Mathijs Warnar
Bijzonderheden: geen