Trainer Jos Heutinck blikt vooruit op de wedstrijd tegen PH Almelo

08-11-2012

Voorafgaand aan elke thuiswedstrijd van Grol 1 zal trainer Jos Heutinck op de website een voorbeschouwing geven. Hierbij een voorbeschouwing op de wedstrijd tegen PH Almelo 1 van zondag a.s.

Beste Voetballiefhebbers,

Nadat we in de uitwedstrijd op 28 oktober tegen “buur” WVC de 1e periode wisten te veroveren zou er, mijn inziens, voor Grol een belangrijke periode aantreden.

Hoe zou deze jonge selectie omgaan met deze behaalde prijs?, was een veel gestelde vraag om ons heen.

Terugkijkend op de afgelopen wedstrijd waarin een terechte, maar onnodige, nederlaag (3-1)werd geleden tegen De Zweef uit Nijverdal kunnen we stellen, niet goed!

Niet dat je een wedstrijd, na een gewonnen prijs, niet kan verliezen, zeker kan dat, helemaal in de fase waarin zich deze gretige en talentvolle groep zich bevindt.

Maar een nederlaag lijden en niets laten zien op welke basis je na 8 wedstrijden 19 punten hebt gehaald, dat kan niet.

Bespreken, over nadenken en trainen is in deze het beste medicijn om de groep weer wedstrijdscherp aan de aftrap te krijgen tegen PH uit Almelo. We kunnen hierbij laten zien dat het seizoen nog lang niet is afgelopen met het behalen van een 1e periode, en het lijkt me dat er nog meer uitdagingen liggen!

Onze gasten uit Almelo, die ik hierbij alvast van harte welkom heet, hebben de laatste 2 seizoenen op 1e klasse niveau kunnen en mogen acteren. De ploeg van trainer-coach Robert Steenbeeke, staat op dit moment op een keurige 2e plek met 16 punten uit 9 gespeelde wedstrijden. Verloren werd er van Tubantia (3-2), KOSC (3-0) en in de “derby” tegen Luctor (2-3), gelijk met 3-3 tegen SDC’12 en vijf keer winst: Heino (1-0), Dieze-West (3-2), Victoria (4-0), ATC (1-3) en afgelopen zondag met 4-1 van Wijhe ’92. Het team zal dan ook zeker naar Groenlo komen om een aanval te doen op de koppositie in de 2e klasse J.

Aan ons om te laten zien dat dit niet zomaar weggegeven wordt, we hebben met zijn allen veel energie gebruikt om deze positie af te dwingen en gaan deze energie nu zeker weer gebruiken om dit te verdedigen.

Het lijkt me vanzelfsprekend dat we hierin de steun van onze trouwe en vele supporters goed kunnen gebruiken, zeker na de wedstrijd in Nijverdal kan deze jonge groep jullie vertrouwen goed gebruiken!

Hoe we deze uitstekende tegenstander uit Almelo moeten bestrijden heb ik bovenstaand getracht duidelijk te maken.

Ik wens iedereen alvast een fijne en sportieve wedstrijd toe en zou zeggen tot zondag om 14.30 uur op “Den Elshof”.

Rest me om natuurlijk ook de arbiter, Dhr. A. Leushuis, van harte welkom te heten op ons sportpark en de VSVG veel succes, en opbrengst, te wensen met de Fancy Fair ten behoeve van “Het dak moet eraf”.

Laat Grol 1 “de pannen alvast van het dak spelen” en hiermee een goed voorbeeld geven!

Tot zondag,

Jos Heutinck