Jeugdige scheidsrechters strak in het pak

12-11-2012

Mede op initiatief van Jos Froeling en Rob Westervoorde van de s.v. Grol vond er in sportcafe den Elsof een scheidsrechterscursus plaats voor jeugdleden rond de 12 jaar. Namens de sv Grol deden maar liefst 16 jonge scheidsrechters in spe deel aan deze cursus die met goed resultaat werd afgerond met een heus certificaat. Deze jongens zijn nu gerechtigd om wedstrijden bij de pupillen te fluiten. Om dit meer gestalte en cachet te geven was het wenselijk dat de jongelui een mooi scheidsrechtertenue dienen te dragen. De VSVG gaf bij deze het belangrijke financieel zetje en was bereid om de kosten van deze tenues te financieren, met dien verstande dat het logo van de VSVG, evenals op de kleding van het kader bij de jeugd, herkenbaar zou zijn.

Een aantal scheidsrechters strak in het pak poseert.

Zondagmiddag tijdens de najaars Fancy Fair van de VSVG was het dan zover. Aan een van de scheidsrechters , Martijn Wolterink, werd door VSVG-voorzitter Geert Jan Stokkers via scheidrechterscoordinator Jos Froeling het tenue aangeboden. Daarna kwamen de overige 15 jonge scheidsrechters strak in het pak het stampvolle Sportcafe ingewandeld. Zij werden met een enorm gejuich ontvangen, hetgeen een mooi tafereel opleverde.

Deze actie, waarbij ook Peter Wolberink en Rita en Rob Arink in de voorbereiding en afronding mede een rol speelden, is weer een voorbeeld van een mooi initiatief van meerdere onderdelen binnen de sv Grol die op een goede manier samenwerken.

“Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst” is ook bij dit project weer van toepassing !