Het dak ging eraf bij de 35e Fancy Fair van de VSVG

12-11-2012

De jubileum Fancy Fair van de VSVG, Vrienden SV Grol, is weer een groot succes geworden. Zowel op de zaterdag als ook op de zondag werd door vele bezoekers, spelers en andere belangstellenden volop meegespeeld bij het Flitslicht om te trachten een van de vele mooie prijzen in de wacht te slepen. Niet alleen het meedoen is voor velen belangrijk, neen deze Fancy Fairs kentekenen zich door een tijdje lang gezellig bij elkaar te zijn onder het genot van een hapje en een sapje en een beetje gokken. Zaterdagmiddag werd het laat in de middag toen enkele uitspelende elftallen weer terug kwamen in het Sportcafe onverwachts een gezellige boel en kon de VSVG hiervan flink profiteren.

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van de sv Grol had VSVG voorzitter Geert Jan Stokkers het bestuur toegezegd dat de netto opbrengst van de Najaars Fancy Fair geheel ten goede zou komen van de aanstaande restauratie van het dak van de tribune bij het hoofdveld. Als motto voor deze Fancy Fair had de VSVG meegegeven “Het Dak gaat eraf!. Welnu, het Dak gaat en ging er letterlijk en figuurlijk af op de zondag van de Fancy Fair.

Reeds vroeg zaten de vertrouwde bezoekers van de lagere elftallen alweer klaar voor het festijn. Het bestuur van de VSVG had dit keer afgezien van het zingen van het clublied en nu gekozen voor het maken van een ronde zoals de voetbalclubs dat tegenwoordig ook vaak bij de middenstip doen. Met een flink yell werd het startschot voor de zondag gegeven. En toen ook het eerste elftal van de sv Grol vlak voor tijd 1-1 scoorde en het heersende record in stand hield gingen na afloop van de wedstrijd niet alleen het dak maar ook de pannen erbij af !!

Stefan Harmsen is blij met zijn gewonnen hoofdprijs.

Het was als vanouds weer een getrek en geschreeuw om loten en de dames en heren lotenverkopers moesten topsport verrichten om het iedereen naar hun zin te maken. Aan het eind van de middag bleek waartoe dit alles had geleid . De prijzenstelling was leeg en voor het eerst in der geschiedenis van de VSVG waren alle prijzen aan de man gebracht en kan de penningmeester van de sv Grol een leuk bedrag reserveren en gebruiken voor de hoognodige renovatie van het dak van de tribune. Bij de slotronden won Harrie Koster, evenals vorig jaar opnieuw een mini laptop en won Frans Klein Gunnewiek een fraaie vormgegeven TV. De absolute hoofdprijs een fraaie Acer Lap Top werd gewonnen door Stefan Harmsen. De voorman van de woensdaggroep en vrijwilliger Willie Everink bepaalde bij de slothandeling het prijswinnende lot.

VSVG voorzitter Geert Jan Stokkers heeft samen met zijn mensen een zeer tevreden gevoel overhouden over de twee Fancy Fair dagen. “We doen het met zijn allen en eigenlijk moet iedereen trots op zich zelf zijn om de sv Grol andermaal te ondersteunen. Een applaus voor jullie zelf ” aldus de voorzitter.

Eerder op de middag werden de jeugdige clubscheidsrechters van de sv Grol in het nieuw gestoken met een financiele bijdrage van de VSVG.