Grol trekt lijn van uitstekend spel door tegen AJc 96

19-11-2012

AJc '96 1 - Grol 1  0 - 4

Voorafgaande aan het duel met AJc’96 in Losser gingen de gedachten van uw verslaggever nog even terug naar de laatste thuiswedstrijd tegen het Almelose PH. Gelijktijdig met de najaars Fancy Fair van de VSVG, onder het motto ‘Het dak moet eraf’, speelde de hoofdmacht van de s.v. Grol ook werkelijk de pannen van het dak. Een Prins Heerlijke pot voetbal. Met name in de eerste helft was het spel van dien aard zoals de rechtgeaarde Grolsupporter, maar ook de technisch verantwoordelijke mensen binnen onze club het graag zien. De doelpunten bleven evenwel uit met als gevolg dat de wet van Murphy dan veelal gaat gelden. Ook nu scoorden de gasten enigszins verrassend de openingstreffer. Echter door keihard werken wist Grol de terechte gelijkmaker middels een treffer van Mart Zieverink af te dwingen en daarmee een Fancy Fair traditie te continueren.

Foto's: Marcel Houwer.

Grote vraag werd of het vlaggenschip van de s.v. Grol in staat zou blijken om het goede spel door te kunnen trekken in de uitwedstrijd in Losser. Op het natte kunstgras trad men aan tegen een tegenstander die er alles aan gelegen was om de kater van de ruim verloren wedstrijd tegen Wijhe’92 (2-5) weg te spoelen. Deze ploeg, geteisterd door een waslijst aan blessures en waar de binnen Grol geen onbekende en inmiddels vertrokken trainer Henk Veldhuis aan het begin van het seizoen nog aan het roer stond, bleek in deze ontmoeting aan maatje te klein voor een enthousiast en goed spelende koploper.

Aanvankelijk wisten de gastheren nog redelijk mee te ballen, maar gaandeweg werd duidelijk dat Grol ook in deze wedstrijd aan het langste eind zou gaan trekken. Niettemin was juist de thuisploeg die dacht de score te openen. De ietwat geblokte spits Niek Smudde schoot van afstand op doel en dacht hoog in de kruising gescoord te hebben. Ook het publiek deelde deze constatering, maar het gejuich verstomde snel omdat de bal kennelijk toch over was gegaan waardoor keeper Max de Vries het spel hervatte met een doeltrap. Hieruit kreeg na een aantal balpassages de opgekomen verdediger Tim Peters de mogelijkheid om van grote afstand het vijandelijke doel onder vuur te nemen en met succes zoals zou blijken. Met een schitterend diagonaal schot tekende hij voor de openingsscore.

Na bijna een half uur op de klok hield keeper de Vries, na onnodig balverlies, de schade beperkt door attent en snel te reageren. Evenals zijn opponent Joery Klein Robbenaar moest hij dit met een blessure bekopen. Gelukkig konden zij, beiden gingen voor de bal, na een intensieve behandeling de wedstrijd vervolgen. Behoudens een aantal ogenschijnlijk ongevaarlijke plaagstootjes van de gastheren bleef Grol het spel dicteren. Grol liet de bal goed rond gaan en uit een actie waarin centrale verdediger Bjorn Koldeweij mee op was gekomen, wist Lennard Walterbos op aangeven van voornoemde de bal laag in de verre hoek te plaatsen. Ondanks dat de bal onderweg nog licht getoucheerd werd lag keeper Martin Kamphuis in geslagen positie, 0-2.

Na de thee poogde de thuisploeg uit een ander vaatje te tappen en stichtte enkele gevaarlijk situaties voor het Groldoel. Dit initiatief bleek evenwel van korte duur omdat de blauw-witten het spel weer naar zich toe trokken. Er werd kwistig met goede balpassages gestrooid, het leek wel of de Sint weer in het land was. Alleen aan de pepernoten, treffers ontbrak het nog. Een prachtige inzet van Bram Rhebergen had een beter lot verdiend, maar de paal verhinderde succes. Tot de 68e minuut moesten de meegereisde supporters wachten op een volgend doelpunt. Na een goed lopende combinatie,opgezet via Mark Peters en Lennard Walterbos, zorgde Sander Nijhoff voor de afronding. Met een simpele intikker kwam de 0-3 op het scorebord. Hoewel, het duurde enige minuten alvorens deze tot de actualiteit over ging. Daarmee was de honger nog niet gestild en werd er serieus aan het verbeteren van het doelsaldo gewerkt. Slechts vijf minuten nadat hij gescoord had, mikte Sander andermaal op doel. Nu belandde de bal echter, voorbij aan een verslagen keeper, op de buitenkant van de paal.

Koud in het veld gekomen voor Mark Peters, soleerde Mathijs Warnar ongrijpbaar door de defensie van de gastheren en verschalkte doelman Martin Kamphuis met een leep schot in de verre hoek, 0-4. Alle goede bedoelingen van de thuisclub ten spijt, het verzet was nu definitief gebroken, waardoor de koppies naar beneden gingen. Al had een poging van grote afstand door verdediger Luuk Adolfsen de eretreffer kunnen betekenen. Ook dit was de door blessures geplaagde ploeg niet gegund omdat het leder geen doel trof.

Grol bewees mede door het goede spel dat door de ploeg op de mat werd gelegd met deze overwinning terecht de ranglijst aan te voeren.

Aanstaande zondag 25 november speelt Grol een bekerwedstrijd in Pannerden tegen RKPSC. Aanvang 14.00 uur.

Wedstrijdinformatie

Speelronde: 11
Wedstrijd: AJc '96 1 - Grol 1
Scheidsrechter: De heer S. Veekamp uit Enschede
Eindstand: 0 - 4
Ruststand: 0 - 2
Scoreverloop:

23e min. 0-1, Tim Peters
36e min. 0-2, Lennard Walterbos
68e min. 0-3, Sander Nijhoff
77e min. 0-4, Mathijs Warnar

Gele kaarten: AJC '96: Luuk Adolfsen
Opstelling Grol: Doel: Max de Vries
Achter: Thomas Porskamp, Tim Peters, Bjorn Koldeweij (60e min. Bram Huls) en Michel Kamphuis,
Midden: Wouter Pillen, Donè Emaus en Lennard Walterbos,
Voor: Bram Rhebergen (72e min. Mart Zieverink), Mark Peters (76e min. Mathijs Warnar) en Sander Nijhoff.
Bijzonderheden: Druilerig herfstweer debet aan matige publieke belangstelling?

Uitslagen 2e klasse J

AJc '96 - Grol 0 - 4