Grol D3 kampioen

25-11-2012

Zaterdagmorgen vroeg gingen ‘de Toppers’ van Grol D3 al vroeg weg naar een mistig Aalten voor wat de kampioenswedstrijd moest worden. De spanning was zeker voelbaar want er moest gewonnen worden om kampioen te worden. Na een flinke peptalk van coach Stef kon het eigenlijk al niet meer mis gaan. Iedereen staat op de plek en eindelijk.....”We gaan beginnen.”

Er wordt voorin goed samen gespeeld door Patrick, Lino, Dylan en Ties. Patrick krijgt de bal en sprint naar voren en zet hem mooi voor en, ja hoor ‘Goooaaaal!!!!!’. Nog maar 2 minuten gespeeld en al 0-1 door Ties. De spanning is er al snel af bij de jongens en er worden de mooiste acties gemaakt. Al snel is het dan ook al 0-2 door Patrick. We zijn nog maar 4 minuten onderweg dus dat belooft wat voor vandaag. In de 5de minuut wederom mooi samenspel en ja hoor daar kan de 0-3 al op het scorebord, met wederom een doelpunt van Ties. Nick is blij met de stand maar baalt ontzettend omdat hij niet mee kan spelen omdat hij zijn pols gebroken heeft. Maar hij heeft zijn steentje in voorgaande wedstrijden al volop bijgedragen. Het net zo goed zijn feestje. De jongens en de begeleiding zijn door het dolle heen, “Dit mag niet meer mis gaan.”

De ouders en broertjes, zusjes opa's en oma's die zijn meegekomen zijn het daar ook over eens: “Onze jongens worden kampioen!!!!”
Juul, Rik en Noud verrichten achterin goed verdedigend werk zodat AZSV geen kans krijgt om bij Jordan onze keeper in de buurt te komen.

In de rust wordt er door Stef een paar tactische wissels uitgevoerd en de jongens zitten er al snel weer bovenop. Op het middenveld wordt er ook weer goed samen gevoetbald. De bal gaat van Sem naar Thijs en dan weer naar Lars en weer terug naar Daan. Mooi om te zien. AZSV probeerde in de tweede helft meer druk uit te oefenen op onze jongens maar ‘Onze jongens’ hielden zich goed staande. In de 44ste minuut wist Lars de 0-4 te scoren na een mooie voorzet van Jelmer. Eindelijk fluit de scheidsrechter af en, ja hoor, onze jongens zijn KAMPIOEN!!!!!!

Na de champagne en de felicitaties van de ouders kregen ze van het jeugdbestuur de beker die bij het verdiende kampioenschap hoort. Verder wil D3 alle spelers bedanken die ons dit seizoen geholpen hebben!!!

Stef, Walter, Tim, Bas en spelers van D3 gefeliciteerd en op naar de volgende competitie!!!