Geweldige teamprestatie Grol E7 kampioen

26-11-2012

De afgelopen weken nam de spanning bij de spelers van de E7 met de week toe. Elke week werd de kans groter dat zij kampioen zouden kunnen gaan worden. Op zaterdag 24 november moest de laatste wedstrijd van de najaarscompetitie worden gespeeld in Lievelde tegen Erix E2. Door deze wedstrijd met 7-1 te winnen werd het team onder leiding van Emiel Boschker en Sander Mentink dan ook de verdiende kampioen.

Grol E7 verloor deze competitie slechts 1 wedstrijd, waardoor zij met 5 punten verschil 1-ste konden worden. Omdat de nummers 2 en 3 gevaarlijk dichtbij stonden, en er minimaal een gelijkspel behaald moest worden, bleef het tot en met de laatste wedstrijd spannend. Maar de spelers van Grol E7 hebben laten zien dat zij met elkaar een heel goed team vormen, met maximale inzet, doorzettingsvermogen, mooi voetbal en fraaie doelpunten.

Aangemoedigd door een grote schare toeschouwers begonnen de spelers zeer sterk aan de wedstrijd. Erix werd tot op eigen helft teruggedrongen en door de druk op het doel van Erix kon Twan het eerste doelpunt maken. Even later gaf Twan een mooie voorzet waardoor Tycho 2-0 kon binnen tikken. Toch moesten ze blijven oppassen want Erix had gevaarlijke uitvallen en zo konden zij een doelpunt maken. De spanning kwam weer terug in de wedstrijd maar door het goede verdedigen van Mees en Berdan en de mooie reddingen van keeper Sem bleef het langere tijd 2-1. Net voor de rust werd het toch nog 3-1 omdat Chris goed oplette en een voorzet van Twan prachtig in het doel kon glijden.

Na de rust was Grol de sterkste ploeg door het sterke middenveld met Sjoerd, Mark, Max en Vince, aangemoedigd door de fanatieke supporters uit Groenlo. Nadat Twan met een prachtig schot het vierde doelpunt maakte durfden de supporters het aan om het spandoek met de tekst ``Grol E7 Kampioen `` op te hangen. Dit stimuleerde de spelers om de voorsprong verder uit te bouwen. En dat gebeurde: Sjoerd en Twan, beiden met een prachtig afstandsschot. De eindstand tenslotte werd door Vince bepaald op 7-1 door na een mooie solo de bal laag in de hoek te schieten. Wat een geweldige overwinning; kampioen waardig !!

Na de wedstrijd reikte Richard Bruins namens de SV Grol de beker uit aan de kampioenen, waarna het gehele team plus leiders met platte wagen naar de eigen sportkantine togen om een feestje te gaan bouwen. Sv Grol is weer een kampioen rijker … en wat voor één! Grol E7 proficiat!!