Trainer Jos Heutinck blikt vooruit op de wedstrijd tegen Heino

29-11-2012

Voorafgaand aan elke thuiswedstrijd van Grol 1 zal trainer Jos Heutinck op de website een voorbeschouwing geven. Hierbij een voorbeschouwing op de wedstrijd tegen Heino 1 van zondag a.s.

Beste Voetballiefhebbers,

Onze laatste competitiewedstrijd op 18 november in Losser tegen AJC ’96 werd overtuigend in het voordeel van de “blauw-witten” uit Groenlo beslist. Met een 0 - 4 overwinning konden we ons gaan opmaken voor 2 weken geen competitieverplichtingen.

Wel afgelopen zondag voor de beker uit naar 4e klasser RKPSC uit Pannerden. Een bekerwedstrijd met als inzet de 4e ronde, Grol 3e ronde vrijgeloot, die gespeeld gaat worden in het weekend van 23/24 februari 2013.

Het duel in Pannerden werd onder moeilijke omstandigheden, harde wind en slecht bespeelbaar veld, door Grol met 1 - 3 over de streep getrokken waardoor we bij de laatste 32 in het bekertoernooi zitten.

Goed omgaan met omstandigheden, zonder groots te spelen, heeft deze terechte overwinning tot stand gebracht.

Dan weer door met het competitieprogramma, onze gasten uit Heino, die met 4 punten uit 6 wedstrijden een matige start kenden, hebben zich de laatste wedstrijden goed in de subtop weten te spelen door in de laatste 5 wedstrijden 13 punten te halen, en hier kun je dus rustig spreken van een “runner up”.

De ploeg wist in deze fase o.a. het sterke Luctor met 3-1 te verslaan, ook werd afgelopen zondag een prima prestatie geleverd door 4e klasser SCD ’83 met een 9 - 0 nederlaag uit de beker te kegelen. Ik wens de gasten uit Heino vanaf deze plek alvast van harte welkom op ons sportpark”Den Elshof”.

De thuisclub zal zondag de koppositie in de 2e klasse J graag en met vol overgave willen verdedigen. Met sterke ploegen als Dieze-West en Luctor et Emergo op 1 punt achterstand zullen we zeker tegen dit aanvallende sterke team top moeten zijn om een kans te maken om als ”Herbstmeister” de winterstop in te gaan.

Ik heb hier als trainer/coach veel vertrouwen in, zeker gelet op het feit dat naast het enthousiasme, passie, wilskracht en de teamgeest ook het voetbalniveau de laatste wedstrijden stijgende is. Dit laatste is ook noodzakelijk om aan de top te willen blijven meedraaien en er met ons allen een super seizoen van te maken.

Ik ga uit van het feit dat we weer net zo gesteund worden door ons trouwe publiek zoals we dit de laatste wedstrijden hebben mogen beleven, alvast onze dank hiervoor.

De wedstrijd zal onder leiding staan van Dhr. R. van den Berg die deze mooie wedstrijd zeker tot een goed einde zal brengen.

Op naar “Den Elshof”zondag 2 dec.!!!!

Jos Heutinck