Contributiebeleid

25-12-2012

Het bestuur bespeurt de laatste jaren de tendens dat mensen nog best bereid zijn vrijwilligerswerk voor de sv Grol te doen, mits het overzichtelijke taken zijn die niet jaren duren. Dit komt vooral door de veranderde werk- en thuissituaties. Dit is een ontwikkeling waar veel verenigingen mee te maken hebben. Daar komt echter nog wel eens bij dat een vrijwilliger best lid wil worden van de sv Grol maar daarvoor geen contributie wil betalen. Deze groep is de laatste tijd bij de sv Grol aangegroeid naar zo’n 100 personen. Als bestuur vinden we dat een ongewenste ontwikkeling.

Het is fijn dat er vrijwilligers zijn, we kunnen niet zonder, maar bij een professionele club als de sv Grol willen we dat vrijwilligers er echt bij horen. En dan ben je of word je lid. Als vereniging moeten wij ons verantwoorden voor wat een vrijwilliger doet, we moeten weten wie wat voor de club doet, vooral met betrekking tot de jeugd is dat belangrijk. Als er iets gebeurt, kunnen we als bestuur moeilijk melden dat de betrokken persoon geen lid was……

Vrijwilligers geven veel, maar krijgen er van de club ook veel voor terug. Daar hebben we als club ook veel geld voor over. Dat doen we graag, maar dan willen we dat vrijwilligers ook echt bij de sv Grol (gaan) horen, als lid.

Op dit moment bespreekt het hoofdbestuur een discussienota over het Contributiebeleid om te kijken of er een tegemoetkoming mogelijk is op de contributie van een ondersteunend lid in bepaalde situaties. Het uitgangspunt blijft, wie wat voor de sv Grol doet, wordt lid. En krijgt daar als vrijwilliger veel voor terug !