Grol mist passie, maar pakt wel drie punten.

31-10-2005

Na de zeven regulaire speelminuten, na te spelen speeltijd van het duel Grol – Bon Boys, ditmaal weer een wedstrijd over de volle negentig minuten. Gold het eerste nog een restant van het seizoen ouverture, het treffen met Ulftse Boys houdt de afsluiting in van de eerste periode. Samen met buurman WVC voert Grol de ranglijst aan en ligt het eerste succes van dit seizoen, bij een positief resultaat binnen handbereik. Mede bepalend zal de uitslag zijn dat WVC op het bord brengt in hun onderlinge strijd met het bezoekende PAX en de verrichtingen van o.a. Longa’30 en Gendringen. Een interessant scenario dat de ontwikkelingen van de laatste weken, binnen en buiten de lijnen, bij een goed resultaat enigszins kan doen verzachten. Op een zonovergoten sportpark Den Elsholf, lag het initiatief bij de thuisploeg. Onder het motto, rustig tikken en opbouwen. Reeds in de vierde min. kreeg Tom Kaak een afgeslagen bal voor zijn voeten. Maar op het moment dat hij de trekker overhaalde, vergat hij het vizier te raadplegen, waardoor de richting de juiste koers mistte. Ondanks het rustige opbouwen zag de neutrale toeschouwer te weinig goede combinaties, veelal veroorzaakt door te slordig of ongecontroleerd inspelen van de bal. Een van die slordigheden had in een vroegtijdig stadium reeds fataal kunnen worden, omdat Eric Ditters in onverwachte scoringspositie kwam door miscommunicatie in de Groldefensie. De spits faalde echter hopeloos, zijn afwerking was eveneens slordig.

De thuisploeg profiteerde te weinig van de geboden ruimtes, zeker achter de dikwijls veropgedrongen laatste lijn van de gasten. In de 15e min. stelde Tom Kl. Zeggelink met een strakke bal langs de lijn Sander Nijhoff in staat iets leuks te bedenken. De spits omspeelde drie verdedigers en trok een bal voor die Jean Paul Papen met een uiterste precisie door het midden van het doel afrondde, 1-0. Dit fraaie doelpunt bracht vooralsnog geen rust in het spel. Amper zes minuten later moest Grol de gelijkmaker incasseren. Een ver teruggetrokken Grol zag Serda Usta de bal in het net tikken, nadat Dennis bij een inzet de bal onvoldoende kon controleren en vervolgens los liet.

De opvolgende fase kenmerkte zich als rommelig, te weinig voetbal, te weinig overleg. Tot de 33e min. het moment van Björn aanbrak bij een vrije trap, rechts op de punt van de zestien. De linkspoot krulde met veel gevoel de bal over keeper Martijn Egberts in het net, 2-1. Een schoonheid van een doelpunt, waaruit het team inspiratie zou moeten putten. Het tegendeel bleek echter waar. De Ulftenaren zaten niet bij de pakken neer en zagen nog voldoende kans om voor het nodige gevaar te zorgen.

Vlak voor rust, om precies te zijn de 43e min., zag Björn andermaal kans gevaar te stichten via een dubbele “poort”, maar geen van zijn medestanders wist dit hoogstandje middels afronding de nodige glans te geven.

In de 48e min. leek Grol de voorsprong uit te bouwen. Een diagonale crosspass van achteruit bereikte Jean Paul Papen, zijn actie verdiende een treffer. Ware het niet dat Bart Belterman hier anders over dacht. Zijn verdedigende actie ging tot zijn eigen opluchting rakelings naast eigen doel.

In de 58e min. zette Kevin, Sander Nijhoff met een steekpass in scoringspositie. De uitgelopen keeper wist echter op tijd terug te lopen om Sanders lob onschadelijk te maken. In het verdere verloop van de tweede helft liet Grol zich teveel meeslepen door het spel van de tegenstander, die fysiek gezien uit een ander vaatje tapten. Na ruim een uur spelen kwam Khalid de aangeslagen Björn aflossen. Deze invaller had direct een paar snelle acties in huis, maar ook hij zag met name niemand in zijn buurt om o.a. een fraaie actie in het strafschopgebied af te ronden. Trainer Andre Simmelink bracht bij de gasten nog een tweetal verse aanvallers binnen de lijnen, om de mogelijkheden tot een eventuele gelijkmaker kracht bij te zetten.

In de 86e min. leidde dit bijna tot succes, ware het niet dat Dennis met zijn voet een inzet van Marco Bennink ternauwernood kon pareren. Vlak voordat Khalid de wedstrijd definitief in het slot had kunnen gooien, na een driemans actie met o.a. Jeroen, Sander, kreeg Tom Kaak en heuse kaakslag. Ditmaal niet door Bonifatius, maar door een vormfout van een Ulftse verdediger. Grol scoorde, na later zou blijken twee doelpunten te weinig om zich periodekampioen te mogen noemen.

Neemt niet weg dat de riante koppositie in tact blijft en de noodgedwongen spel in drie bedrijven van Hoffmans Erzählungen tot tevredenheid zijn afgerond.

A.s. zondag staat de uitwedstrijd tegen sc Neede op het  programma, aanvang 14.30 uur.

Speelronde: 8

Scheidsrechter: Dhr. R. Stein uit Kooten.

Eindstand: 2-1

Ruststand: 2-1

Scoreverloop: 15e min. Jean Paul Papen, 1-0. 21e min. Mike Zastrow, 1-1. 33e min. Björn Koldewey, 2-1.

Gele kaarten: 46e min. Marc Ditters

Rode kaarten:  n.v.t.

Afwezig bij Grol: Jorrit Bomers (geblesseerd)

Pupillen van de week: Noud Nienhuis en Tjeu Stokkers.
Sponsor wedstrijdbal: Thebo Speelautomaten
Man of the Match: Frank Oosterholt

Bijzonderheden: Trainer Bos zit zijn laatste wedstrijdschorsing uit. Michel Hoffman en Bob Lebbink voeren de regie. Laatste duel om eerste periodetitel.

Opstelling Grol 1:

Doel: Dennis Dibbets

Achter: Tom Groot Kormelink, Patrick Blanckenborg, Frank Oosterholt Tom Klein Zeggelink.

Midden: Wouter Scharenborg, Tom Kaak, Björn Koldewey (62e min. Khalid Chahboune), Jean Paul Papen (73e min. Jonathan Lammers)

Voor: Kevin Stöteler (82e min. Jeroen van Dalen), Sander Nijhoff.

Uitslagen afgelopen zondag:

Longa’30 – Doetinchem 2-3

Bon Boys - sc Neede 1-1

sv Grol - Ulftse Boys   2-1

sc Eibergen  - Gendringen 1-3

DVC’26 - HC’03 3-0

WVC – PAX 1-0

Programma zondag 6 nov. a.s. (2e periode)

Longa’30 - WVC

Doetinchem - Bon Boys