Wedstrijdverslag Grol B1

14-11-2005

De wedstrijd Grol B1 – Helios B1. Het werd een wedstrijd tegen een ongeslagen koploper en dus een prachtige uitdaging voor onze jongens. De B1 bestaat dit jaar grotendeels uit zogenaamde eerste jaars en de stap van de C- naar de B-klasse is fysiek en tactisch vrij groot. Mede hierdoor hebben we te maken met een viertal geblesseerde spelers waarvan Mirwais Sayed en Pascal Brockotter, niet in staat waren te spelen en Jurre lichtgeblesseerd op de bank aan de wedstrijd begon.

Bij de voetbalinsiders is het bekend dat het ons voetballend niet erg meezit, maar dat maakt de uitdaging voor de jongens, tegen zo’n tegenstander, alleen maar groter.

We speelden in de volgende opstelling: Achter: Chris Schuurmans, Tim Hubers, Michel Klein Gunnewiek, Bas Weenink en Rick Brockotter.

Midden: Wouter Pillen, Mike Wolters, Teun te Woerd en Jeroen Gerritsen.

Voor: Bilal Bahramoun en Jim Gouma.

Wissels: Jurre Gerretsen en Lennart van Melis.

De jongens begonnen sterk aan de wedstrijd en speelden goed mee. Helios heeft een ploeg met een geweldige voorhoede en centrale middenvelder. Dit maakte uiteindelijk het verschil. Kort voor de rust was de stand nog 2-3 en in de 2e helft liep Helios uit naar 3-8. Helios had in een (1) wedstrijd nog geen 3 doelpunten tegen gehad en dat zegt dus veel over de inzet en beleving van onze jongens.

Alle jongens hebben gestreden en gebuffeld voor wat ze waard waren.

Op enkele posities speelden zich mooie taferelen af. Bijvoorbeeld Bas met een geweldige linksbuiten van Helios en een sterk spelende Bilal, die veel storend werk verzette in de voorhoede. Voor de voetballiefhebber waren de technische hoogstandjes van Helios een lust voor het oog. Wat ons als begeleiding goed deed was dat onze jongens, met veel beleving, strijd hebben geleverd en daarbij het voetbal niet uit het oog hebben verloren. Ondanks de druk en tegendoelpunten bleven ze voetballen. Chapeau. Gescoord werd er door Jim, Mike en Tim.

Ondanks de nederlaag hebben we na de wedstrijd een lekker glaasje met elkaar gedronken. Voetbal blijft ten slotte een leuk spelletje en met de trainingen maken we hopelijk alles weer goed.

Bi’j de Knunnekes zegt ze in dissen tied: Ut bunt keien van kearls