Off-day voor Grol 1 in de beker

20-10-2013

Wat een mooie najaarszondagmiddag had moeten worden voor Grol 1 eindigde in een grote teleurstelling. In de 1e knock-out ronde van de beker tegen 4e-klasser AD ’69 uit Aalten leed Grol een pijnlijke en terechte nederlaag met 3 – 0. Daarnaast moest Max de Vries met rood het veld verlaten, en is daardoor voor minimaal 1 wedstrijd geschorst.

Daar zag het in de eerste vijf minuten nog niet naar uit, waarin Grol al diverse mogelijkheden had gecreëerd. Michel Kamphuis kwam alleen voor de keeper, maar wist samen met Sander Nijhoff deze kans niet te verzilveren. Even later zat de verdediging van Grol verkeerd bij een uittrap van de doelman van AD en Bashkim Afuzi kon alleen op Max de Vries af en rondde netjes af met een stift: 1 – 0. Grol had dit direkt weer gelijk kunnen trekken maar Jelle Kornegoor schoot te makkelijk in. Even later ging een doelpoging van Johan Houben net naast. Grol speelde te makkelijk en te slordig. Na een kwartier spelen bracht balverlies AD wederom in stelling en een mooie voorzet werd goed ingekopt door Dylan Bauhuis: 2 – 0. AD speelde de gehele wedstrijd veel gretiger en hield de ruimtes goed klein. Bij Grol kwamen de passes niet aan en kansen werden met afzwaaiers om zeep geholpen.
Na een half uur was het drama helemaal compleet. De verdediging van Grol werd eenvoudig uitgespeeld en de spits van AD viel gemakkelijk over het been bij Max de Vries: een penalty en een rode kaart. Een zeer zware straf. Vriend en vijand waren verbaasd dat arbiter Kurt, die overigens een goede wedstrijd floot, hier de rode kaart trok. Zelfs een penalty was twijfelachtig. Door deze rode kaart zal Max minimaal 1 wedstrijd missen in de competitie. Tim Peters verliet het veld en Mark Baten verving Max de Vries. De penalty werd overtuigend benut door Michael Ebbers: 3 – 0. Even later ontvingen Doné Emaus en Johan Houben een gele kaart voor opmerkingen op de leiding. Voor rust kreeg Grol nog enkele kansjes, en de beste kans van de wedstrijd voor Grol was een afstandsschot van Kai Ordelmans van 30 meter.

In de tweede helft konden de 10 spelers van Grol ook geen vuist maken en bleef het rommelig en onzuiver spelen. In de tweede helft werd niet meer gescoord en het grote aantal meegereisde supporters kon slechts genieten van het mooie najaarsweer. De gevaarlijkste momenten waren wederom voor AD, maar Mark Baten hield na de penalty het doel schoon. De ingevallen Christian Pillen kreeg nog een uitgelezen kans om de eer te redden, maar hij deelde ook mee in de malaise en kreeg de bal verkeerd op de schoen. Eindstand derhalve: 3 – 0 en daarmee uitgeschakeld voor de beker.

Een bekerwedstrijd om snel te vergeten. Grol 1 moet zich nu richten op de belangrijke competitiewedstrijd tegen Rigtersbleek 1, zondag a.s. om 14.30 uur in Groenlo. Tevens is er Fancy Fair in het sportcafé en gewoonlijk betekent dit een goede wedstrijd van Grol 1. Grol 1 hoopt daarom weer op een groot aantal supporters. En hopelijk valt de schorsing mee en is Max de Vries weer snel van de partij.