Gerard Bos naar Neo Borne

21-11-2005

GROENLO – De huidige hoofdtrainer van S.V. Grol Gerard Bos uit Haaksbergen wordt m.i.v. het voetbalseizoen 2006-2007 de technisch hoofdverantwoordelijke van de voetbalvereniging NEO uit Borne. Zoals bekend, zal Bos de Groenlose voetbalvereniging aan het eind van dit seizoen na een periode van vier jaar verlaten. Vóór de Grolperiode was de 49-jarige Bos achtereenvolgens vier jaar trainer bij Rood Zwart in Delden en vier jaar bij Longa ’30 in Lichtenvoorde. Bij beide verenigingen nam hij afscheid met een kampioenschap. Deze fraaie prestatie hoopt hij ook dit jaar te leveren bij de S.V. Grol. Interessant detail is dat Gerard Bos bij NEO in Borne de opvolger wordt van Peter Schulte. De eveneens uit Haaksbergen afkomstige en thans in Hengelo Ov. woonachtige Schulte was in de beginjaren negentig erg succesvol bij Grol door tweemaal op rij kampioen te worden. Grol 1 promoveerde in 1993 bij de viering van het 75-jarig bestaan onder zijn leiding voor de eerste maal in het bestaan naar de tweede klasse van de KNVB. Het bestuur van S.V. Grol heeft inmiddels de procedure opgestart, die moet leiden tot de aanstelling van een nieuwe hoofdtrainer. Naast het gegeven dat het Grolbestuur zelf een aantal kandidaten op haar lijstje heeft staan, hebben er inmiddels ook een aantal trainers naar de vacante functie bij de voetbalclub uit Groenlo gereflecteerd.