2 nieuwe clubs op Marveldtoernooi

10-01-2005

Tijdens de nieuwjaarsreceptie van voetbalclub SV Grol te Groenlo op zondag 9 januari jl. heeft de toernooicommissie het deelnemersveld van het 16e Marveldtoernooi bekend gemaakt.

De topbezetting van het toernooi, dat plaatsvindt in het weekend van 28 en 29 mei 2005 bestaat, evenals vorige jaren, uit 12 teams waarvan zes Nederlandse en zes buitenlandse teams. De deelnemende Nederlandse teams zijn: S.V. Grol, FC Twente / Heracles, P.S.V., Feyenoord, SC Heerenveen en de winnaar van het toernooi 2004 Ajax. De buitenlandse deelname bestaat uit: Bayer ‘04 Leverkusen, Manchester United, Partizan Belgrado, F.C. Barcelona (finalist 2004),  FC Schalke ’04 (nieuwe deelnemer) en SuperSport United (nieuwe deelnemer). Dit laatste team is afkomstig uit Johannesburg en bestaat uit spelers welke twee jaar lang zijn gescout in en door heel Zuid Afrika. Het team herbergt  intussen 6 nationaalspelers en is hiermee een aanwinst voor het toernooi. Het 16e Marveldtoernooi belooft met deze topbezetting wederom een prachtig evenement te worden met jeugdvoetbal op het allerhoogste niveau. De poule-indeling ziet er als volgt uit: Poule A: S.V.Grol, P.S.V., Ajax, Partizan Belgrado, Manchester United en SuperSport United. Poule B: FC Twente / Heracles, Feyenoord, SC Heerenveen, Bayer ’04 Leverkusen, FC Barcelona en FC Schalke ’04.

Poule A:

s.v.Grol
Vanaf het begin uiteraard deelnemer aan het toernooi. Het is een bewuste keuze van de organisatie om een team van de eigen vereniging deel te laten nemen. Voor iedere speler een geweldige ervaring.

PSV
Doet voor de 8e keer mee aan het toernooi. Vorig jaar eindigde P.S.V. op de 5e plaats

Ajax
Doet voor de 10e keer mee. Vorig jaar wonnen zij na een prachtige finale en na het nemen van penalty’s het 15e Marveldtoernooi.

Partizan Belgrado
Is voor de vijfde keer aanwezig. In 2001 werden zij tweede, in 2002 derde, in 2003 tweede en vorig jaar vierde.

Manchester United
Voor de derde keer op het toernooi aanwezig. Manchester staat bekend om zijn goede jeugdopleiding.

Supersport United
Een nieuwe ploeg op het 16e toernooi. Supersport United komt uit Johannesburg, Zuid – Afrika. Zij verblijven zo’n drie weken in Nederland, waarvan twee weken op Marveld Recreatie.

Poule B:

FC.Twente / Heracles
Is reeds vele jaren deelnemer aan het toernooi. Vorig jaar hebben zij goed gepresteerd en behaalden zij uiteindelijk een 7e plaats.

Feyenoord
Doet voor de 13e achtereenvolgende keer mee aan het toernooi, welke zij 3 x hebben gewonnen. De laatste jaren stonden zij echter niet meer in de finale; iets dat de trainers niet echt lekker zit. Het afgelopen toernooi werden zij 10e.

SC.Heereveen
Deze Friese club doet voor de 2e keer mee. Opvallend is de altijd gemoedelijke sfeer bij deze volksclub.

Bayer '04 Leverkusen
Deze topclub uit Duitsland doet voor de 11e keer mee.

FC.Barcelona
Voor de tweede keer aanwezig op het Marveld toernooi. Zij speelden vorig jaar de spannende finale tegen AJAX.

Schalke '04
Ook een nieuwe aanwinst voor het Marveldtoernooi. Schalke ’04 heeft een enorme aantrekkingskracht in deze regio.