Geslaagd trainingskamp Grol 1

12-01-2014

Grol wint met 5 - 3 van FC Suryoye Mediterraneo

Grol 1 was van donderdagavond 9 januari t/m zondagmiddag 12 januari op trainingskamp. Waar een aantal andere ploegen in de regio naar het zonnige buitenland vertrekt, bleef Grol in de buurt en streek neer in de zeer mooie omgeving van De Lutte. Op het prachtige sportpark De Stockakker van SV De Lutte werden diverse trainingen afgewerkt onder zeer aangename weersomstandigheden, stonden er een tweetal boslopen op het programma, en werd er op zaterdagavond geoefend tegen FC Suryoye Mediterraneo in Enschede.

Tussendoor werd er onder leiding van kok Rogier Koppe gekookt en lekker getafeld en werd de eerste seizoenshelft in de groep ge-evalueerd. Al met al een zeer geslaagde voorbereiding op de aanvang van de tweede seizoenshelft. Aanstaande dinsdag oefent Grol 1 nog tegen FC Winterswijk in Winterswijk om 20.00 uur en op zondag 19 januari speelt Grol 1 om 14.30 uur thuis tegen AWC 1 uit Wijchen. Bij winst kan Grol gelijk komen met AWC.

Op zaterdag 11 januari oefende Grol 1 dus tegen FC Suryoye Mediterraneo 1 in Enschede. FC Suryoye is vorig seizoen gepromoveerd van de 4e naar de 3e klasse en staat momenteel bovenaan in de 3e klasse A. FC Suryoye is een zeer goede ploeg met veel behendige en snelle spelers, die vlot kunnen combineren. Een zeer nuttige oefentegenstander derhalve. Grol, onder aanvoering van de uitblinkende Lennard Walterbos, speelde de eerste helft echter subliem. Men wist elkaar goed en makkelijk te vinden en door goed combineren creëerde men veel kansen. De ruststand was maar liefst 5 – 0 in het voordeel van Grol met doelpunten van Christian Pillen (1 – 0, prachtige lob over de keeper), Lennard Walterbos (2 – 0, strak laag schot van 20 meter in de hoek), Mart Zieverink (3 – 0, afronding van een prachtige aanval), Lennard Walterbos (4 – 0, prachtig schot van 20 meter met links strak in het net) en Jelle Kornegoor (5 – 0, hoge voorzet van rechts die door de keeper in het doel wordt getikt). Thomas Porskamp, maakt na lange afwezigheid weer zijn opwachting. FC Suryoye, een club uit de Syrisch-Orthodoxe gemeenschap in Enschede, kon daar weinig tegen over zetten in de eerste helft. In de tweede helft was het echter compleet andersom. Grol kwam er niet meer uit en een legio kansen was er voor de tegenstander. De 5 – 1 viel uit een penalty, de 5 – 2 uit vermeend buitenspelpositie. Bij de 5 – 3 werd de verdediging van Grol uitgespeeld. Grol mocht blij zijn dat het bij 5 – 3 bleef, want FC Suryoye kreeg nog diverse kansen, waar men zeer slordig mee om ging. Een wedstrijd derhalve met twee gezichten van Grol 1. Een uitstekende eerste helft en een mindere tweede helft.