Trainer Jos Heutinck blikt vooruit op de wedstrijd tegen SC Bemmel

31-01-2014

Voorafgaand aan elke thuiswedstrijd van s.v. Grol 1 geeft trainer Jos Heutinck op de website een voorbeschouwing. Hierbij een voorbeschouwing op de wedstrijd tegen SC Bemmel uit Bemmel van zondag a.s.

Beste Voetballiefhebbers;

Allereerst vanaf deze plek een woord van welkom aan spelers, begeleiding, bestuur en natuurlijk supporters van SC Bemmel uit het gelijknamige Bemmel op ons prachtige sportcomplex “Den Elshof” in Groenlo.

Een woord van dank uitspreken naar de vele vrijwilligers die dit allemaal steeds weer mogelijk maken is hierbij zeker op zijn plaats.

Deze wedstrijd in de 1 e klasse E zal onder de vakkundige leiding staan van de ervaren arbiter Dhr. J.W.A.M. Kok uit Ulft, die wij natuurlijk ook welkom heten in “Grolle”.

Waar we normaliter rond deze tijd ons moeten richten op alternatieve programma’s omdat de winter is ingetreden, kunnen we ons nu volop

bezig houden met trainingen en wedstrijden in competitieverband.

In mijn vorige voorbeschouwing (AWC) heb ik al laten doorschemeren hoe de 1e selectie van Grol de korte winterstop is doorgekomen. Goed zou je zeggen als je kijkt naar het vertoonde spel en de bijbehorende resultaten. De winst van vorige week uit bij Rheden moet het team nog meer vertrouwen geven om tegen Bemmel de punten in Groenlo te houden. Dit vertrouwen gekoppeld aan een gezond portie werklust zullen we tegen deze sluwe ploeg ook meer dan nodig hebben.

De smadelijke 4 - 0 nederlaag in Bemmel op 22 septemeber zit ons dan ook zeker nog redelijk vers in het geheugen. Deze uitslag was het gevolg van het uitstekende spel met de bijbehorende kwaliteiten van onze tegenstander van zondag en ook de totale “offday” van de s.v.Grol. We zaten destijds nog midden in de gewenningsfase van deze 1 e klasse E en lieten destijds met zijn allen zien dat er nog veel te leren viel.

Na 15 gespeelde wedstrijden kunnen we stellen dat de spelersgroep hier zeker op een uitstekende manier mee is omgegaan. Op dit moment op een gedeelde 6e plek staan met topploegen als Spcl. Silvolde, AWC en de tegenstander van zondag Bemmel misstaat voor onze jongens zeker niet. Of deze stijgende lijn en het verworven vertrouwen van de laatste tijd voldoende zal zijn om zondag Bemmel op een nederlaag te trakteren zal blijken. Thuis nog niet verloren dit seizoen en dat willen we zeker nog even zo houden.

Ik hoop op en ga uit van een massale opkomst van ons trouwe publiek die ik vanaf deze plek alvast hartelijk wil bedanken voor de steun bij zowel thuis als uitwedstrijden.

Ben benieuwd of de spelers nog meer uit dat bekende Grols(ch)e vat kunnen halen!

Waar een, sterke, wil is, is ook een  .....

Succes jongens!

Jos Heutinck