Grol zet wederom uitstekende teamprestatie neer

16-02-2014

v.v. Glanerbrug - s.v. Grol  3 - 4

Dat de hoofdmacht van de s.v. Grol aan een uitstekende serie bezig is ontgaat haar eigen aanhang maar ook de buitenwereld niet. Middels een alinea in een van de regionale dagbladen dicht men het team zelfs al de titel in de tweede periode toe. Een eventueel positief resultaat in en tegen Glanerbrug kon daartoe bijdragen, mits naaste rivaal Germania bij Rheden flink over de knie zou gaan en tegen een ruime nederlaag zou oplopen. In dat geval nam Grol de periodetitel over van FC Presikhaaf, dat al in het bezit is van de eerste periodetitel. Deze spinsels golden, wellicht een brug te ver, voorafgaande aan de ontmoeting met de ploeg uit het Twentse grensdorp dat in het begin van deze lopende competitie nog onder financieel spervuur lag. Grol trad in dit duel aan met een gemotiveerd en fit team. Het eventueel behalen van een periodetitel was binnen de ploeg geen issue. Sterker nog het team had vooraf de focus om wederom een driepunter binnen te halen en daarmee de marge met de vierde plek van onderen te verstevigen. In dat doel is men, nadat achteraf de balans werd opgemaakt, ruimschoots geslaagd.

Hoewel Grol op de fraaie kunstgrasmat van Sportpark ’t Bultserve goed uit de startblokken kwam en zich enkele mogelijkheden creëerde, was het niettemin de thuisploeg dat de score opende. Een te korte terugspeelbal op keeper Max de Vries gaf voor de snelle en behendige linkerspits Andy Sterken de gelegenheid om de score te openen, 1-0. De ploeg van trainer Jos Heutinck leek even aangeslagen door deze onverwachte domper. Men nam evenwel het initiatief in de wedstrijd over, omdat de gastheren er voor kozen om zich rondom een ruim bezet middenveld te groeperen en met snelle omschakelingen, hun handelswapen, eruit te komen. Desalniettemin waren de beste mogelijkheden voor de thee voor Grol. De bevrijdende gelijkmaker bleef echter uit. Tot in de 38ste minuut toen Ferdi Kocoz binnen de beruchte lijnen een overtreding maakte op Jelle Kornegoor. De toegekende strafschop werd door Lennard Walterbos onberispelijk hoog in de kruising binnengeschoten, 1-1. Slechts vier minuten later kon het meegereisde Grollegioen opnieuw juichen omdat Mart Zieverink een slecht uitverdedigde bal in de verre hoek knalde, 1-2.

Grol lag bij het rustsignaal op koers en zou vlak na de hervatting in de 48e minuut de uitgangspositie nog verbeteren. Uit een vlijmscherpe counter, opgezet door een fraaie pass van Mart Willemsen werd Johan Houben bereikt. Met een vrij veld voor zich legde de laatste de bal af op Jelle Kornegoor die geen fout maakte, 1-3. Binnen twee minuten had men de tegenstander volledig op de knie kunnen krijgen, ware het niet dat een tweetal uitgelezen mogelijkheden niet geëffectueerd werden. Voor de gastheren het sein om het tempo wat op te voeren en dreigender voor het Groldoel te verschijnen. Dit betaalde zich in de 73ste minuut uit door de aansluittreffer van de sterk spelende Andy Sterken. Met een fraai schot, keeper Max de Vries was kansloos, tekende hij de aansluittreffer aan, 2-3. De pressie van de thuisclub werd almaar heviger, men wenste zich niet bij een nederlaag neer te leggen. Een fraaie counter, helaas zonder resultaat, ging aan de volgende Groltreffer vooraf. Mart Zieverink rondde effectief een Grolaanval af door de bal over keeper Bas Smienk te lepelen, 2-4. De wedstrijd zou nu in praktijk gelopen moeten zijn, ware het niet dat de thuisclub de druk op Grol extra opvoerde. Nadat in de slotminuut van de officiële speeltijd Augien Aslan nog rakelings voorbij schoot, was zijn inmiddels ingevallen teamgenoot Desmond Holtman wel succesvol door in de blessuretijd de 3-4 aan te tekenen. Verder kwamen de Tukkers echter niet meer omdat scheidrechter Coppens na vijf extra speelminuten een einde maakte aan een vooral zinderende tweede helft.

Aanstaande zondag speelt Grol 1 om 14.30 uur thuis tegen koploper FC Presikhaaf. Zal Grol voor een verrassing kunnen zorgen? Komt allen kijken.

Wedstrijdinformatie

Speelronde:

Wedstrijd:

v.v. Glanerbrug 1 - s.v. Grol 1

Scheidsrechter:

dhr. P.G.J. Coppens uit Nijmegen

Eindstand:

Ruststand:

1 - 2

Scoreverloop:

12e min. 1-0, Andy Sterken,
38e min. 1-1, Lennard Walterbos (pen.)
42e min. 1-2, Mart Zieverink,
48e min. 1-3, Jelle Kornegoor,
73e min. 2-3, Andy Sterken,
86e min. 2-4, Mart Zieverink,
90+1 min. 3-4, Desmond Holtman.

Gele kaarten: Grol: Bram Rhebergen

Opstelling Grol:

doel: Max de Vries,
achter: Michel Kamphuis, Wouter Pillen, Mart Willemsen, Tim Peters
midden: Sander Nijhoff, Lennard Walterbos, Bram Rhebergen
voor: Jelle Kornegoor, Johan Houben (90. Donè Emaus), Mart Zieverink (86. Thomas Porskamp)

Bijzonderheden: Vooraf in theorie kans aanwezig om tweede periodetitel binnen te slepen.

Uitslagen 1e klasse E

Glanerbrug - s.v. Grol 3 - 4