Onnodig verlies tegen koploper FC Presikhaaf

23-02-2014

s.v. Grol - FC Presikhaaf  0 - 2

In de week waarin Glanerbrug failliet werd verklaard, leed Grol een onnodige nederlaag tegen een sterk spelend FC Presikhaaf.

Door het faillissement van Glanerbrug raakt Grol waarschijnlijk de 4 behaalde punten hiertegen weer kwijt en samen met de nederlaag tegen Presikhaaf is de stand op de ranglijst binnen een week ineens minder rooskleurig. De KNVB zal hopelijk in de komende week meer duidelijkheid verschaffen over de consequenties van het terugtrekken van Glanerbrug uit de competitie.

Tegen FC Presikhaaf uit Arnhem, die het volgende seizoen verder gaat als fusieclub samen met ESCA, en onder de technische leiding staat van de gebroeders Jhon en Dennis van Beukering, begon Grol zeer sterk. Grol startte in bijna de sterkste opstelling. Alleen Christian Pillen was afwezig vanwege een blessure. In de eerste 20 minuten had Grol al op een dikke voorsprong kunnen staan. Een voorzet van Johan Houben werd net over de lat getikt. Sander Nijhoff schoot van slechts één meter afstand keihard onderkant lat. Een schot van Lennard Walterbos van 20 meter werd door de keeper ook net over het doel verwerkt. Een corner van Grol belandde tegen de paal en Mart Zieverink schoot, na een prachtige aanname in de 16 meter, net naast. Een turbulent en interessant begin van de wedstrijd. Grol kwam daarin nog goed weg, toen Jahrai Veldt op de rand van de 16 meter gevloerd werd. Gelukkig slechts een vrije trap, die niets opleverde. Jahrai Veldt en zijn broer Nhekomi Veldt waren aan de kant van Presikhaaf twee behendige en zeer gevaarlijke buitenspelers. Michel Kamphuis en Thomas Porskamp hadden er hun handen vol aan, maar hielden redelijk stand. En Thomas deed ook aanvallend goed mee.

Zoals de voetbalwetten dicteren, als je zelf de kansen niet maakt, dan gaat de tegenstander er van profiteren. Zo ook hier. Na een half uur spelen, vanuit het niets, scoorde Esen Gurbuz de 0 – 1. De eerste echte kans voor Presikhaaf. Een domper voor de sv Grol. En Grol kwam deze klap ook niet echt meer te boven. Vanaf deze goal was het eigenlijk Presikhaaf die deze wedstrijd controleerde. Bij Grol was de scherpte er af en ontbrak de agressie van de eeste 20 minuten.

Mart Zieverink voetbalde voorin een zeer verdienstelijke wedstrijd, won elk kopduel, maar dit leidde helaas niet tot een goede kans voor de sv Grol. Aanvoerder Lennard Waltberbos begon goed aan de wedstrijd maar in de tweede helft was hij ongelukkig in de passing. Bram Rhebergen werkte hard, had goede acties, maar was te vaak net iets te laat met de passing. Sander Nijhoff speelde een verdienstelijke wedstrijd, maar Presikhaaf gaf weinig ruimte voor gevaarlijke aanvallen van Grol.

In de tweede helft werd Grol niet echt meer gevaarlijk. Jelle Kornegoor en Johan Houben hadden moeite met de fysiek sterke en goed georganiseerde verdediging van Presikhaaf. De beste kansen waren voor Presikhaaf. Max de Vries, die wederom een goede wedstrijd keepte, kon ternauwernood een schot uit de benedenhoek tikken. In de 80e minuut was het helaas dan toch raak voor Presikhaaf. Pasquinel Minkman scoorde de 0 – 2. Wederom uit een ongevaarlijke situatie en onverwachts. Grol deed zich hiermee echt tekort. Alhoewel Presikhaaf een zeer goede ploeg heeft en zeker recht heeft op de titel in de 1e klasse E.

In de laatste 10 minuten bracht trainer Jos Heutinck nog 3 wissels in, maar dit mocht niet baten. Deze wedstrijd was verloren. Het komende weekend wordt er niet gespeeld in verband met Carnaval, maar daarna staan er drie belangrijke wedstrijden op het programma. Achtereenvolgens nr. 13 DVV, nr. 9 Rigtersbleek en nr. 10 Babberich. Een belangrijke periode voor de manschappen van Jos Heutinck. De eerstvolgende competitiewedstrijd is op 9 maart de uitwedstrijd tegen DVV in Duiven. Donderdag a.s. speelt men om 20.00 uur een vriendschappelijke wedstrijd tegen Longa '30 in Lichtenvoorde.

Wedstrijdinformatie

Speelronde:

Wedstrijd:

s.v. Grol 1 - FC Presikhaaf 1

Scheidsrechter:

dhr. M. Molenmaker uit Arnhem

Eindstand:

Ruststand:

Scoreverloop:

28e min. 0 - 1 Esen Gurbuz
80e min. 0 - 2 Pasquinel Minkman

Gele kaarten: Grol: Johan Houben, Jelle Kornegoor, Mart Zieverink

Opstelling Grol:

doel: Max de Vries,
achter: Michel Kamphuis, Wouter Pillen, Tim Peters, Thomas Porskamp (84e min. Mart Willemsen),
midden: Sander Nijhoff, Lennard Walterbos (87e min. Done Emaus), Bram Rhebergen,
voor: Jelle Kornegoor, Mart Zieverink, Johan Houben (84e min. Edgar Walterbos).

Balsponsor: Cafe De Brouwerij
Pupillen van de week: Chris Mentink en Sjoerd Boschker uit Grol E4
Bijzonderheden: Glanerbrug wordt deze week failliet verklaard en Grol lijkt daarmee de 4 behaalde punten tegen Glanerbrug weer kwijt te zijn. Officiele uitspraak KNVB moet nog volgen.

Uitslagen 1e klasse E

s.v. Grol - FC Presikhaaf 0 - 2
Hoogland - Luctor et Emergo 6 - 1
Silvolde - AWC 2 - 2
Achilles '12 - Rheden 0 - 2

Germania - SC Bemmel

2 - 3
Babberich - Glanerbrug afg.
Rigtersbleek - DVV 4 - 0

Stand 1e klasse E
(onder voorbehoud, aangenomen dat de uitslagen van Glanerbrug er uitgehaald worden)

1. FC Presikhaaf 16 - 39