Grol verliest met 3 - 1 van Longa 30

27-02-2014

Op donderdag 27 februari speelde Grol 1 een vriendschappelijke wedstrijd tegen Longa '30 1. Dit was de derde confrontatie tussen deze 2 rivalen. Op het keitoernooi werd het een 1 - 1 gelijkspel en in de beker werd Longa met 2 - 1 verslagen. In dit derde onderlinge duel trok echter Longa met 3 - 1 aan het langste eind. Opmerkelijk was dat het duel begon met slechts 10 van de 16 lampen, waarvan er vlak voor tijd nog maar 4 brandden.

Bij rust was het nog 0 - 0. Longa had iets meer veldoverwicht en had de grootste kans met een voorzet voor open doel, die naast werd gekopt. In de tweede helft kwam Longa op een 1 - 0 voorsprong door een vrije trap van Floris Eskes, die via de paal in het doel belandde. Even later kwam Grol bij verrassing toch weer op gelijke hoogte. Een fout in de verdediging van Longa werd door Mart Zieverink via een mooie schuiver afgestraft. Grol werd snel vastgezet en moest te vaak met de lange bal werken. Longa had het tempo iets hoger liggen en combineerde daardoor wat makkelijker. Het was Grol die het tweede doelpunt maakte via Sander Nijhoff, echter in het verkeerde doel. Vlak voor tijd maakte Tim Bader van Longa er met een mooie boogbal nog 3 - 1 van.

Bij Grol konden veel niet-basis spelers speelminuten opdoen. Bovendien maakten Rick Arink en Nick Jansen uit A1 hun opwachting en mocht Tim Penterman uit B1 het laatste kwartier het doel verdedigen.

Al met al een nuttige oefenwedstrijd. Komend weekend wordt er niet gespeeld in verband met Carnaval. Het weekend daarna, op zondag 9 maart om 14.00 uur, staat de belangrijke uitwedstrijd tegen DVV uit Duiven op het programma.