Trainer Jos Heutinck blikt vooruit op de wedstrijd tegen Babberich

21-03-2014

Voorafgaand aan elke thuiswedstrijd van s.v. Grol 1 geeft trainer Jos Heutinck op de website een voorbeschouwing. Hierbij een voorbeschouwing op de wedstrijd tegen Babberich van zondag a.s.

Beste Voetballiefhebbers,

Allereerst vanaf deze plek een woord van welkom aan spelers, begeleiding, bestuur en natuurlijk supporters van s.v. Babberich op ons prachtige complex ‘Den Elshof’.

Deze wedstrijd in de 1e klasse E zal onder leiding staan van de Dhr. M.G. Paarhuis uit Ommen, die ik net als onze gasten van harte welkom heet in Groenlo.

Ons prachtige “Blauw-Wit” legioen zullen we tegen Babberich weer net als altijd goed kunnen gebruiken en ik hoop op een uitstekende opkomst en steun zoals de selectie dat de afgelopen seizoenen vaak heeft mogen ervaren.

Alvast onze dank hiervoor.

Na de kleine misstap afgelopen zondag in Enschede tegen Rigterbleek krijgen we de kans om dit direct weer goed te maken in de wedstrijd van a.s. zondag tegen “De trots van de Liemers”, s.v. Babberich dus!

Als je zo lang op het hoogste amateurniveau hebt geacteerd dan mag je daar terecht ook trots op zijn en dit ook uitdragen naar buiten. Dat de huidige selectie van Babberich nog over voldoende voetbalkwaliteiten beschikt heeft de wedstrijd in Babberich wel bewezen. Een ontmoeting met 2 verschillende gezichten, waar de thuisclub destijds in de 1e helft de wedstrijd volledig domineerde was het Grol dat in de 2e helft de lakens uitdeelde.

Met dank aan het niet goed uitspelen in de counter van Babberich wisten we uiteindelijk met een verdiend punt de bus in te stappen.
Dat Johan Houben middels een prachtig genomen vrije trap de 2-2 op het bord wist te zetten in de 92e minuut wil ik niet onbenoemd laten. Beide ploegen stonden destijds, op 3 november, met 11 (Babberich) en 9 (Grol) punten na 8 gespeelde wedstrijden dicht bij elkaar op de ranglijst. Op dit moment is er een verschil van 5 punten tussen de nr. 11 en Grol dat zich op positie 8 bevind met 26 punten uit 18 wedstrijden.

Een prima ontwikkeling van de spelersgroep zou je kunnen zeggen als je de cijfers en vaak het vertoonde spel bekijkt. De kunst in deze is om de kwaliteiten die deze resultaten tot stand hebben gebracht niet te verliezen!

Een mooiere “testcase” als thuis spelen tegen Babberich kun je volgens mij niet krijgen!

Kom massaal naar “Den Elshof” zondagmiddag om deze twee uitstekende ploegen aan het werk te zien.

Tot zondag,

Jos Heutinck