Super Sunday speelt Fancy Fair Vrienden SV Grol in de kaart

14-04-2014

Ronald Buesink spekkoper met twee hoofdprijzen

Het beloofde en werd een mooie zondag oftewel een prachtige Super Sunday. Grol 6 kon kampioen worden, Grol 1 kon als promovendus handhaving in de eerste klasse bewerkstelligen en in de eredivisie waren er de prachtige belangrijke wedstrijden met Ajax, Feijenoord en PSV in de picture en bovenal op deze zondag (en zaterdag) organiseerde de VSVG (Vrienden SV Grol) alweer voor de 38e keer haar traditionele (voorjaars) Fancy Fair.

Er kan achteraf weer gezegd worden dat het gezellig en een drukke bedoening was in Sportcafé den Elshof. Zaterdagmiddag werd er langzaamaan proef gedraaid en dat lukte bijzonder goed.

Zondagmorgen kon men rond het middaguur al voelen dat er iets moois ging gebeuren. Na het zingen van het clublied en her lopen van de polonaise konden de lotenverkoopsters aan de slag en gingen de eerste mooie prijzen al van de hand. Er was weer goed ingekocht en gebruik gemaakt van de medewerking van de vele en vaste sponsoren die de Grol en de VSVG een warm hart toedragen. Fancy Fair betekent gezellig onder elkaar zijn en onder het genot van een hapje en een sapje een beetje gokken met het Rad van Fortuin en het Flitslicht. Vele oude en bekende gezichten hadden weer “hun”plaatsje ingenomen in afwachting van de trekkingen De loten gingen snel van de hand en al doende werden de schappen leger.

Grol 6 werd inderdaad kampioen en alle spelers waren er nu “wel” bij, alsmede het kleine grut ook getooid in fraaie T shirts. Grol 1 wist via een eclatante 6-1 zege op Achilles 12 Hengelo het eersteklasserschap te behouden en de twee grote Eredivisiewedstrijden brachten hetgeen de verschillende supporters ervan hoopten. Het was als vanouds weer een gekte en geschreeuw om loten en de lotenverkoopsters moesten danook topsport verrichten om het iedereen naar de zin te maken. Aan het eind van de middag bleek waartoe dit alles had geleid. De prijzenstelling was leeg en evenals bij de vorige Fancy Fair waren alle prijzen aan de man en vrouw gebracht.

Bij de slotronden won Ronald Westervoorde de koelkast en sleepte, nog nooit gebeurd, Ronald Buesink zowel de fraaie tv alsook de schitterende fiets in de wacht. Ronald heeft wel vaker het geluksengeltje op de schouder zitten want in voorgaande Fancy Fairs had hij over geluk ook niet te klagen. De mooie fiets werd “getrokken”door Gerard Sprenkeler die de winnende namencombinatie tevoorschijn toverde en Ronald de sleutels van de fiets overhandigde. Sprenkeler won zelf in een eerdere ronde nog een mooi levensmiddelenpakket.

VSVG voorzitter Geert Jan Stokkers had samen met zijn mensen een zeer tevreden gevoel overgehouden aan de twee Fancy Fair dagen. “We doen het met zijn allen en eigenlijk moet iedereen trots op zichzelf zijn om de sv Grol andermaal te ondersteunen. Een applaus voor jullie zelf” aldus de voorzitter. Hij ging aan het slot van de Fancy Fair nog even in op het bijzondere jaar 2014. “Dit jaar bestaan we al weer 25 jaar en in het najaar zullen wij hier aandacht aan besteden. Van de oprichters in 1989 zijn nu nog bij de VSVG betrokken Rikie ter Bogt, Henk Hoffman en Jan Schut. Wijlen Henk Stokkers, de oprichter en initiator van de VSVG, sprak destijds de gedenkwaardige woorden “We gaan het proberen, veutjen veur veutjen en zien wel hoe het gaat.” Welnu de belangstelling en sfeer rondom de Fancy Fairs hebben bewezen dat de VSVG binnen de sv Grol een belangrijke plaats heeft ingenomen. Via de media en het clubblad worden de jubileumplannen aangekondigd.

En ………waar het allemaal om draait. DE SV GROL VAART ER WEL BIJ !!