Toernooiwinst SV Grol F1 Graafschap Pincvision toernooi

21-04-2014

Waar vele van onze leden gezellig met familie en vrienden op eerste paasdag eieren aan het zoeken waren, waren de toppers van de F1 deze dag actief op het Graafschap pincvision toernooi in Doetinchem. Op Sportpark Bezelhorst werd op een zonovergoten dag gestreden om een prestigieuze plaats in de “grote “ finale op vrijdagavond 25 april a.s. in het stadion van de profs van de Graafschap.

Er werd gespeeld in vier poules van 4 teams. Onze jongens waren ingedeeld bij VV Gendringen / Be Quik Zutphen en een team van de Graafschap.

De eerste wedstrijd tegen vv Gendringen moesten onze jongens nog wat wennen en werd er niet gescoord: 0-0. De tweede poule wedstrijd moesten we winnen om niet afhankelijk te worden van de resultaten van de andere teams in de poule. En zo geschiedde. 3-1! Dat waren al 4 punten. De derde en laatste poulewedstrijd was spannend. Om als poulewinnaar te eindigen moesten we eigenlijk wel winnen van de Graafschap om en daardoor de als tweede geëindigde team uit poule B tegen te komen. Ook dat gebeurde met uiteindelijk 3-0.

Op naar de kwartfinale… De tegenstander was deze keer Reünie uit Borculo. Daar liepen de jongens met speels gemak overheen. 5 -1 winst. Halve finale bereikt !! Deze keer een tegenstander die we al kennen uit de competitie. Viod F1. In de reguliere zaterdagcompetitie was het gelijk. Een keer winst en een keer verlies. Dit maal bestempelden Ralf en Jan en Martiz vooraf dat dit wel de zwaarste wedstrijd kon worden. We gaven onze jongens een duidelijke opdracht mee. Vanaf seconde een direct storen en druk zetten. Aan deze opdracht werd gehoor gegeven en werd beloond met een 3-0 winst.

De finale was behaald. We moesten aantreden tegen VVL uit Lengel. Zoals al werd verwacht was deze wedstrijd makkelijker dan de halve finale. Een dikke winst. 7-2. En dat binnen een kwartier. Al met al een terechte winnaar. De jongens gingen helemaal uit hun dak en de vele ouders en opa’s en oma’s werden bedankt voor hun support.

Hierna volgde de prijsuitreiking, en werd Mats Rots uitgeroepen tot speler van het toernooi. Een in vele ogen een terechte winnaar. Zijn scorend vermogen, maar ook inzet en inzicht was een lust voor het oog om te aanschouwen.

Op naar vrijdagavond 25 april finale in het Graafschapstadion. Komt allen.